Στα βαθιά νερά ανοικτά της δυτικής ακτής της Αυστραλίας βρίσκεται ένα νεκροταφείο παλαιών πλοίων. Γνωστό ως το νεκροταφείο Rottnest, η περιοχή φιλοξενεί δεκάδες ιστορικά σημαντικά πλοία που έχουν βυθιστεί επί δεκαετίες, συμπεριλαμβανομένων πολεμικών πλοίων και μυστικών υποβρυχίων.
Ο εντοπισμός των ναυαγίων αποδείχθηκε τεράστια πρόκληση, με κάποια από τα πλοία να βρίσκονται σε βάθη έως και 650 πόδια — αλλά ένα μικρό υποβρύχιο ρομπότ μόλις ανακάλυψε ένα πλοίο μεγάλου μήκους που χρονολογείται περίπου πριν από 100 χρόνια.
Ένα υποβρύχιο ρομπότ με το όνομα Hydrus χρησιμοποίησε υψηλής τεχνολογίας αισθητήρες για να καταγράψει βίντεο 4Κ και εικόνες του ναυαγίου που διασκορπίζεται στον πυθμένα της θάλασσας, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας υποβρυχίων εξερευνήσεων Advanced Navigation, η οποία δημοσίευσε βίντεο της ανακάλυψης.
Επιστρέφοντας στην επιφάνεια, η ομάδα ανέλυσε τα δεδομένα και ήταν ενθουσιασμένη που είδε ότι το Hydrus είχε εξετάσει ένα ναυάγιο μήκους 64 μέτρων.
Μετά την εντοπισμό των συντεταγμένων του βυθισμένου πλοίου, η ομάδα χρησιμοποίησε το ρομπότ για να πραγματοποιήσει τρεις αποστολές και να ολοκληρώσει μια πλήρη έρευνα του πλοίου σε λιγότερο από πέντε ώρες. Οι ειδικοί στη συνέχεια κατάφεραν να δημιουργήσουν μια διαδραστική απεικόνιση 3D των ερειπίων.
Πρόκειται για ένα σιδερένιο πλοίο φορτηγός άνθρακα που χρησιμοποιείτο για την εξυπηρέτηση ατμοπλοίων στη Δυτική Αυστραλία. Το πλοίο, το οποίο πιθανότατα βυθίστηκε τη δεκαετία του 1920 ή του 1930, κατασκευάστηκε ως γρήγορο πλοίο κλιπερ που χρησιμοποιούσαν στο εμπόριο σιτηρών και μαλλιών μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Αυστραλίας.
Σύμφωνα με την Advanced Navigation, υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια ναυάγια που ακόμα περιμένουν να ανακαλυφθούν ανοιχτά των ακτών της Δυτικής Αυστραλίας, με μόλις περίπου 1.800 ναυάγια να έχουν ήδη καταγραφεί.
Η εταιρεία δήλωσε ότι η ομάδα της θα παραμείνει εστιασμένη στον εντοπισμό άλλων ναυαγίων στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένου του SS Koombana — ένα πολυτελές πλοίο επιβατών που μετέφερε πάνω από 150 επιβάτες πριν εξαφανιστεί σε μια καταιγίδα το 1912.