Νέα

  • ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

O πάγος λιώνει και έρχεται η βαριά ομίχλη για ναυτικούς στην Αρκτική

Η Αρκτική θα γίνει πιο εύκολη στην πλοήγηση καθώς ο πάγος υποχωρεί, αλλά θα έχει επίσης μια θαλάσσια καιρική κατάσταση που δεν αρέσει στους ναυτικούς,  βαριά ομίχλη.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Geophysical Research Letters, η ταχεία υποχώρηση του θαλάσσιου πάγου στην Αρκτική θα ανοίξει νέους θαλάσσιους δρόμους – όπως ήδη έχει γίνει στη Βόρεια Θάλασσα της Ρωσίας, αλλά οι χειριστές σκαφών θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την υψηλότερη συχνότητα παρουσίασης βαριάς ομίχλης.

 Σύμφωνα με τη μελέτη, οι επιβραδύνσεις ασφαλείας λόγω ομίχλης θα προσθέσουν έως και 1-4 ημέρες καθυστέρησης στο χρόνο διέλευσης ενός πλοίου.

Οι ακτοπλοϊκές διαδρομές δημιουργούν νέες εναλλακτικές λύσεις στους παραδοσιακούς διαμετακομιστικούς διαδρόμους Ανατολής-Δύσης. Η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή (NSR) μειώνει δραματικά τους χρόνους διέλευσης μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Ανατολικής Ασίας, σε σύγκριση με την τυπική διαδρομή Σουέζ-Μαλάκκα και το Βορειοδυτικό Πέρασμα (NWP) – εάν διατεθεί στο εμπόριο – θα μπορούσε να παρέχει ταχύτερη σύνδεση μεταξύ του Βόρειου Ατλαντικού και του Βόρειο Ειρηνικού.

Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, τα ανοιχτά νερά που καλύφθηκαν πρόσφατα από πάγο, είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στην ομίχλη, λόγω της αυξημένης υγρασίας του αέρα και της ανταλλαγής θερμότητας μεταξύ του κρύου παγωμένου αέρα και της θερμότερης επιφάνειας της θάλασσας. Αυτά τα πρόσφατα αποψυγμένα τμήματα νερού είναι επίσης εκεί όπου η ναυτιλία θα έχει φυσικό ενδιαφέρον για τη ναυσιπλοΐα.

Χρησιμοποιώντας τυπικά μοντέλα υπολογιστών για το κλίμα, η ομάδα εξέτασε πόση ομίχλη θα σχηματιστεί σε μια θερμαινόμενη Αρκτική και πού. Προσδιόρισαν ότι η ομίχλη θα είναι ιδιαίτερα έντονη κατά μήκος των παράκτιων περιοχών, που είναι συνήθως πολυσύχναστες για τη ναυτιλία. Οι συγγραφείς προτείνουν επιλογές δρομολόγησης καιρού για να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος διέλευσης, ιδιαίτερα στην Αρκτική του Καναδά και της Αλάσκας.

“Τόσο το NSR όσο και το NWP επηρεάζονται αναπόφευκτα από τη θαλάσσια ομίχλη τον 21ο αιώνα. Η θαλάσσια ομίχλη κατά μήκος του NWP είναι πιο συχνή και επίμονη, γεγονός που θα αυξήσει τον χρόνο πλου κατά 2,5–3 ημέρες, περίπου 23%–26% περισσότερα, από τις προηγούμενες εκτιμήσεις», κατέληξαν οι συγγραφείς. «Οι προηγούμενα σχεδιασμένες ακτοπλοϊκές διαδρομές, με βάση τη συντομότερη απόσταση, δεν είναι απαραίτητα οι ασφαλέστερες διαδρομές, επειδή δεν έχει ληφθεί υπόψη η παρουσία θαλάσσιας ομίχλης κατά μήκος των διαδρομών».

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X