Με την νέα οδηγία εμπορικής πολιτικής, που δημοσίευσε την προηγούμενη εβδομάδα, η ΕΕ θέτει μια νέα πορεία για έναν ισχυρότερο ρόλο της Γηραιάς Ηπείρου στο νέο παγκόσμιο πλαίσιο.
“Η ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 76% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ, οπότε η αξία της ναυτιλίας στην ευρωπαϊκή οικονομία δεν μπορεί να υποτιμηθεί”, δήλωσε ο Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA. “Ως κύριος φορέας του εμπορίου, η ναυτιλία έχει έντονο ενδιαφέρον για την εμπορική πολιτική της ΕΕ. Η ναυτιλία δεν υπάρχει χωρίς το παγκόσμιο εμπόριο και το παγκόσμιο εμπόριο δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς τη ναυτιλία, πρόσθεσε ο Dorsman.
Παρά την πανδημία, η ναυτιλία κατάφερε να διατηρήσει ανοικτό το παγκόσμιο εμπόριο, όμως για να το εξυπηρετεί ολοκληρωμένα θα πρέπει να υπάρχει και και το σωστό πλαίσιο πολιτικής, σημειώνει η Ecsa. Η νέα στρατηγική της ΕΕ θα πρέπει να προσφέρει ώθηση στην αποκατάσταση ενός ανοιχτού, δίκαιου και βιώσιμου παγκόσμιου εμπορικού συστήματος.
Οι εφοπλιστές της ΕΕ ελέγχουν σχεδόν το 40% της παγκόσμιας χωρητικότητας, συνδέοντας βιομηχανίες και καταναλωτές και εξασφαλίζοντας το εφοδιασμό όλου του κόσμου και της ΕΕ. Με την ευρωπαϊκή ναυτιλία να είναι τόσο ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της νέας εμπορικής στρατηγικής, η ECSA προσβλέπει στη συνεργασία με τις ρυθμιστικές αρχές στην εφαρμογή αυτής της στρατηγικής προκειμένου να προωθήσει την ανταγωνιστικότητα του τομέα και τελικά την οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης, συνέχισε ο κ. Dorsman.
Τέλος η Ecsa τάσσεται κατά των περιφερειακών μέτρων και του προστατευτισμού στο παγκόσμιο εμπόριο και επικαλείται έκθεση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου («Προστατευτισμός στις Ναυτιλιακές Οικονομίες») που διαπιστώνει ότι η μείωση του προστατευτισμού του εμπορίου μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ των επιμέρους εθνικών οικονομιών έως και 3,4%.
Πηγή: Portnet.gr