Νέα

  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Kέρδη στα δεξαμενόπλοια φέρνει ο πόλεμος στην Ουκρανία – Νέα δεδομένα για τη συμμαχία των 5

Aναθέρμανση παλαιότερων συμμαχιών αλλά και κέρδη στα δεξαμενόπλοια φέρνει η συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία. Η «συμμαχία των πέντε» (Βραζιλίας, Ρωσίας, Ινδίας, Κίνας και Νότιας Αφρικής) πιο γνωστή ως BRICS, φαίνεται να επωφελείται η κάθε μία με τον τρόπο της από τα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι κυρώσεις της ΕΕ και των ΗΠΑ κατά της Ρωσίας κυρίως σε ό,τι αφορά το αργό πετρέλαιο.

Οι χώρες αυτές δεν ακολούθησαν τον δρόμο των δυτικών εθνών επιβάλλοντας κυρώσεις στη Ρωσία, η οποία σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Gibson, προσφέρει στην ομάδα των BRICS πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου με μεγάλη έκπτωση, σε μια εποχή όπου οι τιμές του πετρελαίου είναι σταθερά πάνω από τα 100 δολ. το βαρέλι. Σε αντάλλαγμα, η Ρωσία επιδιώκει μεγαλύτερες εισαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από τις χώρες αυτές για να αντικαταστήσει τις δυτικές μάρκες που έχουν εγκαταλείψει τη Ρωσία.

Οπως αναφέρει ο Gibson, το μερίδιο του ρωσικού αργού που εξάγεται σε δυτικές χώρες μειώνεται από το 2015, ενώ οι χώρες BRICS αυξάνουν το μερίδιό τους. Μεταξύ Ιανουαρίου 2015 και Μαΐου 2022, οι ροές προς τις BRICS αυξήθηκαν από μόλις 165.000 βαρέλια τη ημέρα σε 2,250 εκατ./ βαρέλια την ημέρα και από 4,5% σε 44% των συνολικών ρωσικών εξαγωγών. Κατά την ίδια περίοδο οι εξαγωγές εκτός BRICS μειώθηκαν από 3,55 εκατ. βαρέλι την ημέρα σε 2,875 εκατ. βαρέλια την ημέρα δηλαδή από  95,5% σε 56% των εξαγωγών ρωσικού αργού. Καταγράφεται δηλαδή μια συνολική αύξηση των ρωσικών εξαγωγών αργού με το μερίδιο των χωρών της ομάδας BRICS να αυξάνεται.

Νέες διαδρομές

Οι νέες διαδρομές που δημιουργήθηκαν από τις κυρώσεις προς τη Ρωσία, αναφέρει σε μια άλλη ανάλυση ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv έχουν προσθέσει τονομίλια και η αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου και προϊόντων ευνοεί το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου και προϊόντων. Καθώς οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας από τη Ρωσία αυξάνονται και το αργό της Βραζιλίας ρέει στην Ευρώπη σε υψηλούς αριθμούς (πάνω από 500.000 βαρέλια την ημέρα, σχεδόν 2,8 φορές υψηλότερα από τον μέσο όρο του 2021), τα δεξαμενόπλοια Suezmaxes και Aframaxes που εξυπηρετούν τις  ροές αυτές, βλέπουν τα κέρδη τους να κινούνται ανοδικά μέρα με τη μέρα.

Η Βραζιλία εισήγαγε περίπου 23.000 βαρέλια την ημέρα ρωσικών CPP το 2022, ενώ η Νότια Αφρική δεν έχει εισαγάγει καθόλου. Οι υψηλότερες ροές CPP από τη Ρωσία προς τη Βραζιλία και τη Νότια Αφρική θα μπορούσαν να εκτοπίσουν τους όγκους της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας, οι οποίοι στη συνέχεια πιθανότατα θα επαναδρομολογηθούν σε μεγαλύτερες αποστάσεις προς την Ασία και την Ευρώπη, αντισταθμίζοντας εν μέρει τα χαμένα ρωσικά προϊόντα σε αυτές τις περιοχές. Αυτό θα τονώσει τη ζήτηση τονομιλίων, η οποία με τη σειρά του θα στηρίξει τους ναύλους, εκτιμά ο Gibson.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X