Η China State Shipbuilding Corporation (CSSC) αποκάλυψε τα σχέδια για αυτό που θα μπορούσε ενδεχομένως να γίνει το μεγαλύτερο πυρηνοκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Τα σχέδια για το πλοίο μεταφορικής ικανότητας 24.000 TEU αποκαλύφθηκαν στην έκθεση Marintec China στη Σαγκάη. Το πλοίο θα χρησιμοποιεί έναν αντιδραστήρα τέταρτης γενιάς (MSR) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
«Το εξαιρετικά μεγάλο πυρινοκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει σχεδιαστεί για να επιτυγχάνει πραγματικά «μηδενικές εκπομπές» κατά τη διάρκεια του κύκλου λειτουργίας του πλοίου», ανέφερε η CSSC σε ανάρτηση στο Weibo. Ο νηογνώμονας DNV φέρεται να βρίσκεται σε ετοιμότητα για να εκδώσει μια αρχική έγκριση στο ναυπηγείο CSSC Jiangnan Shipbuilding.
«Αυτός ο τύπος πλοίου έχει υψηλή ασφάλεια, ο αντιδραστήρας λειτουργεί σε υψηλή θερμοκρασία και χαμηλή πίεση, μπορεί να αποφύγει την τήξη του πυρήνα κατ’ αρχήν και διαθέτει χαρακτηριστικά κατά του πολλαπλασιασμού και εγγενούς ασφάλειας», ανέφερε στην ανάρτηση του το CSSC στο Weibo.
Οι αντιδραστήρες λιωμένου αλατιού (MSR) είναι ένας τύπος αρθρωτών πυρηνικών αντιδραστήρων μικρής κλίμακας που χρησιμοποιούν ένα υγρό μείγμα αλάτων τόσο ως καύσιμο όσο και ως ψυκτικό. Το καύσιμο, το οποίο είναι διαλυμένο στο αλάτι, επιτρέπει καλύτερο έλεγχο και αποτελεσματικότητα στην πυρηνική αντίδραση, παρέχοντας βελτιωμένη ασφάλεια και δυνατότητα για μεγαλύτερη χρήση καυσίμου.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η πυρηνική ενέργεια παρέχει ισχύ μηδενικών εκπομπών σε πολεμικά και κυβερνητικά πλοία για πάνω από έξι δεκαετίες, η ναυτιλιακή βιομηχανία διερευνά τη χρήση πυρηνικής πρόωσης για εμπορικά πλοία σε μια προσπάθεια να αυξήσει την απόδοση και να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της βιομηχανίας για την επίτευξη διεθνών στόχων .
Μια μελέτη από τον νηογνώμονα ABS που κυκλοφόρησε νωρίτερα αυτό το έτος πρότεινε ότι η πυρηνική πρόωση σε εμπορικά πλοία, και πιο συγκεκριμένα για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 14.000 TEU και ένα δεξαμενόπλοιο Suezmax, μπορεί να αυξήσει τη χωρητικότητα φορτίου και την επιχειρησιακή ταχύτητα ενώ εξαλείφει τις εκπομπές CO2 και την ανάγκη ανεφοδιασμού σε καύσιμα για διάστημα 25 ετών.
Ο Christopher Wiernicki, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του νηογνώμονα ABS, πιστεύει ότι η πυρηνική πρόωση είναι το κλειδί για την επίτευξη ενός κόσμου με μηδενικές εκπομπές.