Αυξημένες ανησυχίες εκφράζονται από τις Αρχές σε Ρότερνταμ και Άμστερνταμ, σε σχέση την άνοδο στον αριθμό κρουσμάτων μολυσμένων καυσίμων στα δύο κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης. Το UK P&I Club εξέδωσε προειδοποίηση μετά την προειδοποίηση δύο ανεξάρτητων εργαστηρίων δοκιμών για το μεγαλύτερο μέρος του Ιουλίου, ότι υπήρχαν περιπτώσεις αυξημένων επιπέδων μολυσματικών ουσιών σε δείγματα καυσίμων, που προέρχονταν για την περιοχή γύρω από τα ολλανδικά λιμάνια, καθώς και πιθανώς στο Βέλγιο.
Τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με το P&I Club, η εμπορική ναυτιλιακή βιομηχανία σημείωσε αύξηση στον αριθμό των ειδοποιήσεων για bunker. Οι εταιρείες δοκιμών, αποδίδουν τα αυξανόμενα προβλήματα ποιότητας των καυσίμων στην αύξηση ρεκόρ 60% του κόστους καυσίμων φέτος.
Το P&I Club αναφέρει ότι μια ανάλυση των καυσίμων υποδεικνύει περισσότερες περιπτώσεις μολυσμένων καυσίμων στις περιοχές του Ρότερνταμ και του Άμστερνταμ, υποδηλώνοντας ότι το πρόβλημα συνεχίζει να επιμένει ακόμη και μετά την έκδοση ειδοποιήσεων για καύσιμα Veritas Petroleum Services (VPS) και CTI-Maritec τον Ιούλιο.
Η προτροπή προς τους χειριστές σκαφών αναφέρει ότι θα πρέπει να συνεχίσουν να δοκιμάζουν προληπτικά τα καύσιμα που ανεφοδιάζονται στην περιοχή με διαπιστευμένες μεθόδους δοκιμών για την ανίχνευση αυτών των μολυσματικών ουσιών, αξιολογώντας τον κίνδυνο που έχει κάθε στέλεχος αποθήκης για τα μηχανήματα του πλοίου.
Το είδος των προβλημάτων που αναφέρθηκαν από τα πλοία στην περιοχή, είναι παρόμοια με εκείνα που εντοπίστηκαν νωρίτερα φέτος στη Σιγκαπούρη, όταν ένα μέρος της προμήθειας καυσίμου βρέθηκε να περιέχει χλωριωμένους υδρογονάνθρακες. Αν και οι προσμείξεις ήταν διαφορετικές, το P&I Club επισημαίνει ότι προκάλεσαν παρόμοιου τύπου ζημιές σε πλοία.
Στη Σιγκαπούρη, η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή μπόρεσε να χρησιμοποιήσει ιατροδικαστικές δοκιμές για να ανταλλάξει τα μολυσμένα καύσιμα σε ένα συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο που είχε φορτώσει το φορτίο του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Δύο προμηθευτές διαπιστώθηκε ότι διένειμαν το μολυσμένο καύσιμο σε περισσότερα από 200 πλοία, με 80 να επηρεάζονται αρνητικά. Εκείνη την εποχή, η υπηρεσία δοκιμών VPS είπε ότι πίστευε πως τα καύσιμα αξίας άνω των 120 εκατομμυρίων δολαρίων ήταν μολυσμένα.