Υβριδικό ντίζελ και ηλεκτρικό για κρουαζιέρες στον πάγο
H άνθιση των περιβαλλοντικά «ευσυνείδητων» σκαφών, οδηγεί ναυπηγεία και εταιρείες σε μία κούρσα παρουσίασης νέου τύπου πλοίων που είναι συμβατά με τον στόχο για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στη ναυτιλία.
Η φινλανδική ναυπηγική εταιρεία Helsinki Shipyard κυκλοφόρησε ένα υβριδικό ντίζελ-ηλεκτρικό πλοίο αποστολής SH Diana που ναυπηγείται για την Swan Hellenic, το οποίοα παραγγέλθηκε αρχικά το 2020.
Η προετοιμασία του SH Diana είναι ήδη σε εξέλιξη, καθώς το πλοίο ετοιμάζεται για την παρθενική του κρουαζιέρα, αναχωρώντας από το Παλέρμο στην Ιταλία, για τη Λισαβόνα στην Πορτογαλία, στις 15 Απριλίου. Στη συνέχεια το SH Diana, θα ταξιδέψει στις ακτές του Δυτικού Ατλαντικού της Ευρώπης για εξερευνήσεις στην Αρκτική.
Το πλοίο διαθέτει υβριδικούς πετρελαιοηλεκτρικούς κινητήρες και έχει χωρητικότητα 192 επισκεπτών και 141 προσωπικού. Με χωρητικότητα 12.100 χωρητικότητας, το πλοίο εκτείνεται σε μήκος 125 μέτρων, με δοκό 23 μέτρων και μέγιστο βύθισμα τα 5,45 μέτρα.
Μπορεί να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 15,5 κόμβων και ταχύτητα πλεύσης 14,5 κόμβων. Η αντοχή του είναι στα 8.000 ναυτικά μίλια στις 40 ημέρες.
Το SH Diana, είναι ένα σκάφος σπασίματος πάγου, τύπου Polar Class PC6 με τεχνολογία πλοίων αιχμής.
Η Swan Hellenic επαναλανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 2020 και διαθέτει τρία πλοία στο στόλο της. Τα SH Minerva και SH Vega, δύο νέα κρουαζιερόπλοια αποστολής Polar Code PC 5 5 αστέρων, με κύτος ενίσχυσης από πάγο.
Ένα ελαφρώς μεγαλύτερο πλοίο κατηγορίας πάγου PC 6, το SH Diana θα φτάσει στις αρχές του 2023.