Μια χρόνια έλλειψη οδηγών φορτηγών κατατρύχει τις εφοδιαστικές αλυσίδες στις ΗΠΑ, με τις επιχειρήσεις να δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν τα προϊόντα τα οποία χρειάζονται. Αλλά όταν ο Ματ Σραπ επισκέφτηκε πρόσφατα μια μάντρα φορτηγών κοντά στα δίδυμα λιμάνια της Καλιφόρνια, το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς, είδε 20 φορτηγά να είναι ακινητοποιημένα.
Η εικόνα καταδεικνύει έναν άλλο παράγοντα πίσω από το πρόβλημα στις παραδόσεις αγαθών στη χώρα: τα άδεια εμπορευματοκιβώτια. Καθώς κάθονται στα λιμάνια περιμένοντας την επιστροφή τους στους εξαγωγείς, πολλά καταλαμβάνουν χώρο στα τρέιλερ των φορτηγών.
«Μας χαλάει πραγματικά τη δουλειά» δήλωσε ο Σραπ, επικεφαλής της Ένωσης Φορτηγών Λιμένων. «Επειδή δεν μπορούμε να μεταφέρουμε τα τρέιλερ αυτά, στέλνουμε ουσιαστικά κόσμο στο σπίτι του», πρόσθεσε.
Το πρόβλημα με τα άδεια εμπορευματοκιβώτια έχει εξελιχθεί σε προτεραιότητα για τα λιμάνια, τις ναυτιλιακές και την κυβέρνηση Μπάιντεν, καθώς προσπαθούν να επιδιορθώσουν μια εφοδιαστική αλυσίδα που έχει πιεστεί από την άνοδο της καταναλωτικής ζήτησης.
O Τζιν Σερόκα, διευθυντής στο λιμάνι του Λος Άντζελες, ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι 65.000 άδεια εμπορευματοκιβώτια βρίσκονται στις προβλήτες του, από 55.000 μερικές εβδομάδες νωρίτερα. Tα δεδομένα από τρεις μεγάλους διαχειριστές τρέιλερ δείχνουν ότι χρησιμοποιείται το 90% των τρέιλερ που βρίσκονται στα λιμάνια από 75% τον Ιανουάριο. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των φορτηγών πλοίων που είναι αγκυροβολημένα έξω από τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, περιμένοντας να ξεφορτώσουν, έφτασε στο νέο ρεκόρ των 86 αυτή την εβδομάδα.
Όλα ξεκίνησαν όταν νωρίτερα φέτος εμπορευματοκιβώτια άρχισαν να μένουν κολλημένα στην ενδοχώρα των ΗΠΑ επειδή κάποιοι οδηγοί δεν ήθελαν να μεταφέρουν άδεια κουτιά στις ακτές. Θα κέρδιζαν περισσότερα χρήματα αν μετέφεραν πλήρη φορτία, σύμφωνα με ειδικούς στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ως απάντηση, οι ναυτιλιακές άρχισαν να κρατούν τα εμπορευματοκιβώτια κοντά στα λιμάνια, με τις στοίβες να μεγαλώνουν όσο περνούσε ο καιρός, ανέφεραν στελέχη της αγοράς.
Η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων στην ενδοχώρα των ΗΠΑ έχει με τη σειρά της επηρεάσει τους εξαγωγείς οι οποίοι υπό φυσιολογικές συνθήκες θα γέμιζαν τα άδεια κουτιά με αγαθά από τις διεθνείς αγορές, τόνισε ο Μάικλ Φαρέκλας, CEO της E2open, η οποία παράγει λογισμικό για τη μεταφορά αγαθών.
Πάνω από το 80% των εμπορευματοκιβωτίων που εξήχθησαν από το λιμάνι του Λος Άντζελες τον Σεπτέμβριο ήταν άδεια, μετέδωσαν πρόσφατα οι New York Times, από περίπου δύο τρίτα τον Σεπτέμβριο του 2020 και τον Σεπτέμβριο του 2019.