Νέα

  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το αντίτιμο της πανδημίας – Επιβράδυνση εργασιών στα ναυπηγεία της Κίνας

Η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας παρουσιάζει σημαντικά σημάδια επιβράδυνσης, καθώς έχει σημειωθεί ένα σημαντικό πλήγμα λόγω των σκληρών μέτρων που επιβλήθηκαν για αντιμετώπιση της πανδημίας, τα οποία καθυστέρησαν το πρόγραμμα παραγωγής για ένα μεγάλο αριθμό πλοίων. Ενώ τα ναυπηγεία και συγκεκριμένα ο κλάδος με επίκεντρο τη Σαγκάη τονίζουν την επιστροφή τους σε λειτουργία τις τελευταίες εβδομάδες, οι πρώτοι τέσσερις μήνες του 2022 παρουσίασαν σημαντική επιβράδυνση της δραστηριότητας.

Στοιχεία από την Κινεζική Ένωση της Εθνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας (CANSI) επεξηγούν το εύρος των επιπτώσεων της νόσου COVID-19 στη ναυπηγική βιομηχανία το 2022. Για τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, η συνολική παραγωγή από τη ναυπηγική βιομηχανία ανήλθε σε 11,71 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας μείωση σχεδόν εννέα τοις εκατό σε σύγκριση με πέρσι. Οι εξαγωγές μειώθηκαν σχεδόν κατά 15% στα 10,28 εκατομμύρια dwt.

Ωστόσο, οι εξαγωγές ή οι παραγγελίες πλοίων για διεθνείς πλοιοκτήτες συνεχίζουν να αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των εργασιών στα κινεζικά ναυπηγεία. Τα στοιχεία υπογραμμίζουν ότι σχεδόν το 90 τοις εκατό του όγκου από τα ναυπηγεία, τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022, προοριζόταν για εξαγωγή. Επίσης, αντανακλώντας το αυξανόμενο κόστος και τις υψηλές τιμές για τα πλοία, ανέφεραν ότι η αξία των εξαγωγικών πλοίων ξεπέρασε τα 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια και ενώ ήταν μειωμένη κατά περισσότερο από 10%, ήταν μικρότερη μείωση, από τον όγκο της χωρητικότητας εξαγωγών.

Οι παγκόσμιες παραγγελίες νεότευκτων από πλοιοκτήτες μειώνονται επίσης από την κορύφωση του περασμένου έτους. Η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία έλαβε παραγγελίες για 15,39 εκατομμύρια dwt, οι οποίες ήταν μειωμένες σχεδόν κατά 45% σε ετήσια βάση. Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης προερχόταν από διεθνείς πλοιοκτήτες, 1με παραγγελίες εξαγωγής για τις κινέζικες ναυπηγικές εταιρείες, μειωμένες σχεδόν κατά 45% τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022. Παρά την πτώση από τα επίπεδα ρεκόρ του 2021, μέχρι στιγμής το 2022, η Κίνα πρόσθεσε άλλα 13,66 εκατομμύρια dwt σε παραγγελίες στα  εξαγωγικά πλοία.

Τα ναυπηγεία αναφέρουν ότι εργάζονται σκληρά και επιστρέφουν γρήγορα στην πλήρη δυναμικότητά τους αφού παρέμειναν κλειστά για το μεγαλύτερο μέρος του Απριλίου και τον Μάιο. Το ναυπηγείο Hudong-Zhonghua της China Shipbuilding κατάφερε να συνεχίσει τις εργασίες για το μεγαλύτερο μέρος του Μαΐου. Αυτό περιλάμβανε θαλάσσιες δοκιμές για ένα μεταφορέα LNG 80.000 cbm, εκκίνηση ενός νέου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 13.000 TEU, μετακίνηση του δεύτερου εμπορευματοκιβωτίου 24.000 TEU της Evergreen από την αποβάθρα και έναρξη εργασιών τελικής συναρμολόγησης σε άλλο μεταφορέα LNG.

Ομοίως, μόλις μια εβδομάδα μετά την επανεκκίνηση των εργασιών, το Jiangnan Shipyard μπόρεσε να παραδώσει ένα πλοίο μεταφοράς χύδην Newcastlemax LNG διπλού καυσίμου στην EPS, ενώ ένα άλλο πλοίο μεταφοράς χύδην Newcastlemax και ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου Aframax, πέτυχαν ορόσημα στην κατασκευή τους την περασμένη εβδομάδα. Δύο άλλα σκάφη επανατοποθετήθηκαν επίσης στη δεξαμενή για την επόμενη φάση της κατασκευής, με τον ναυπηγό που βρίσκεται κοντά στη Σαγκάη να δεσμεύεται να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο και να ολοκληρώσει το έργο του εγκαίρως.

Παρά τις δυσκολίες, οι κινέζοι ναυπηγοί συνεχίζουν να έχουν μεγάλο βιβλίο παραγγελιών. Στα τέλη Απριλίου, συνολικά 102,47 εκατομμύρια dwt ήταν σε παραγγελία πάνω από 20 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2021. Οι εξαγωγικές θύρες αποτελούν το 89 τοις εκατό του συνολικού βιβλίου παραγγελιών.

Η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία παραμένει το μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας βιομηχανίας κερδίζοντας το 54 τοις εκατό των νέων παραγγελιών το 2022.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X