Τα πρώτα αγωνιστικά σκάφη «πίστας» με μηδενικές εκπομπές ρύπων
Η θαλάσσια πρόωση μηδενικών εκπομπών εργάζεται για την προώθηση λύσεων για πλοία εργασίας όπως ρυμουλκά και πορθμεία, αλλά δύο οργανισμοί εργάζονται για να φέρουν ενέργεια χωρίς άνθρακα στον πιο λαμπερό κόσμο των αγώνων κινητήρων υψηλής ταχύτητας.
Η προσφάτως δημιουργηθείσα σειρά E1 θα είναι η πρώτη πίστα αγώνων ηλεκτροκίνητων σκαφών στον κόσμο ήδη από το επόμενο έτος. Είναι το υδάτινο ισοδύναμο της σειράς αγωνιστικών αυτοκινήτων Formula E και της σειράς αγώνων εκτός δρόμου Extreme E, και υπάρχει λόγος: έχουν τον ίδιο ιδρυτή, τον επιτυχημένο επιχειρηματία των ηλεκτρονικών αθλημάτων Alejandro Agag.
Κατά τη διάρκεια του lockdown της πανδημίας, ο Agag εργάστηκε με τον φίλο του Rodi Basso – μηχανικό μηχανοκίνητου αθλητισμού της Formula 1 – επιχειρώντας να ρίξουν τα φώτα της δημοσιότητας στις βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές και τις λιμενικές λειτουργίες. Μια σειρά συναρπαστικών αγώνων υψηλής ταχύτητας, με μια νέα κατηγορία ηλεκτρικών μηχανοκίνητων σκαφών.
Σε συνεργασία με τη Νορβηγίδα σχεδιάστρια Sophi Horne, ο Agag και ο Basso ανέθεσαν ένα σχέδιο ηλεκτρικού σκάφους μιας κατηγορίας για τη σειρά. Το σκάφος υδροπτέρυγας ονομάζεται RaceBird και πετά πάνω από το νερό με ισχύ από μια μπαταρία 150 kW και μια ηλεκτρική εξωλέμβια Mercury. Η πρώτη «δοκιμή πτήσης» πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο στον ποταμό Πο της Ιταλίας με τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή μηχανοκίνητων σκαφών, Λούκα Φεράρι στο τιμόνι.
Η πρώτη σεζόν πρόκειται να ξεκινήσει το 2023. Η ομάδα στρατολογεί οδηγούς και αναζητά τοποθεσίες. Ήδη έχει ανακοινωθεί η πρώτη ομάδα, η οποία θα έχει έδρα τη Βενετία.
Στις ΗΠΑ, ένας νέος μη κερδοσκοπικός οργανισμός με το όνομα Zero Emissions Racing.Org (ZER0) – στοχεύει να δημιουργήσει ένα πλήρως καθαρό αγωνιστικό πρωτάθλημα μηδενικού άνθρακα, ξεκινώντας με το Extreme Catamaran Official Pace Boat της American Power Boat Association (APBA).
Τα αγωνιστικά σκάφη της σειράς με μηδενικές εκπομπές ρύπων, θα μεταφέρονται από και προς αγωνιστικές εκδηλώσεις με φορτηγά μηδενικών εκπομπών με υδρογόνο, όπως το ηλεκτρικό T680 της Kenworth/Toyota H2. Προκειμένου να αντισταθμιστεί η πρόσθετη κατανάλωση ενέργειας των αγώνων κατά τη διάρκεια της σεζόν, τα σκάφη, τα φορτηγά και τα ρυμουλκούμενα θα εφοδιαστούν με εύκαμπτα ηλιακά πάνελ.