O ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp. Βαγγέλης Μαρινάκης, έδωσε τα χέρια στο πλαίσιο της έκθεσης Ποσειδώνια 2024 και υπέγραψε νέες συμφωνίες με Κινεζικούς κολοσσούς, οι οποίες σχετίζονται με την πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία. Οι υπογραφές συνδέονται με τις πρόσφατες εξαγγελίες του ισχυρού άντρα για νέες παραγγελίες σειράς LNG πλοίων.
Παρευρισκόμενος σε πάνελ της Capital Link , ο Βαγγέλης Μαρινάκης αποκάλυψε τη νέα στρατηγική του, διαβεβαιώνοντας για την απόφαση του να προχωρήσει στη ναυπήγηση μιας σειράς νέων πλοίων: πλοία διπλού καυσίμου με LNG, τύπου Aframax, LR2, Suezmax, VLCC και μια σειρά πλοίων LNG που βρίσκονται υπό κατασκευή ή είναι ήδη ενεργά στο νερό με χρήση νέας τεχνολογίας. Μάλιστα ανέφερε ότι για τα επόμενα 20 χρόνια το LNG έχει την υποδομή και έχει δοκιμαστεί.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης Εξέφρασε την εκτίμηση ότι, “είναι το καθαρότερο καύσιμο, καθώς οι αγορές θα σταθεροποιηθούν μετά τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο, θα έχει και πολύ ανταγωνιστική τιμή, ώστε ταυτόχρονα να μπορούμε να βοηθήσουμε το περιβάλλον, μειώνοντας τις εκπομπές CO2, και να εκμεταλλευτούμε την χαμηλότερη τιμή, συνδυάζοντας και τα δύο πλεονεκτήματα”.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες διατηρούν τα σκήπτρα της πρωτιάς στη Ναυτιλία, με στόλο συνολικής μεταφορικής ικανότητας, 427 εκατ. dwt. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι αξίας 183 δισ. δολ. ενώ η Ελλάδα ελέγχει το 22% του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και βρίσκεται τη δεύτερη θέση πίσω από την Κίνα και το 23% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων κρατώντας την πρώτη θέσης το κλάδο. Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση των ελλήνων εφοπλιστών στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου όπου αύξησαν το μερίδιο τους στο παγκόσμιο στόλο στο 21% όταν το 2013 κατείχαν μόλις το 3%.