Δύο βασικοί παράγοντες, είναι υπεύθυνη για την πτώση των ναυτιλιακών τελών σε νέα χαμηλά επίπεδα, όπως καταγράφονται μέσα στην πρόσφατη έκθεση καταγραφής της αγοράς, από τον συμβουλευτικό οίκο Linerlytica.
Η υπερεκμετάλλευση και η στασιμότητα της ζήτησης οδηγούν τα τέλη ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων σε Ευρώπη και Ασία, ποιο κάτω από τα επίπεδα του 2019 και υπάρχει πραγματικός κίνδυνος, όπως αναφέρει η έκθεση, οι τιμές να κατρακυλήσουν στα επίπεδα του 2016.
“Παρόλο που συνολικά η χωρητικότητα σε όλες τις τέσσερις κύριες συναλλαγές από την Ασία προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική αναμένεται να μειωθεί κατά 14-22% τον Οκτώβριο κυρίως λόγω ακυρωμένων αποπληρώσεων, υπήρξαν πολύ λίγες πραγματικές αποσύρσεις υπηρεσιών, με μόνο τρεις υπηρεσίες μέχρι στιγμής που αναστέλλονται μόνιμα προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ”, αναφέρει η έκθεση.
Η χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει φτάσει πλέον σε ρεκόρ επιπέδων ανάπτυξης, με μέσο ρυθμό αύξησης 190.000 teu ανά μήνα από τον Απρίλιο.
“Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης είναι ο γρηγορότερος που έχει καταγραφεί ποτέ για τις αγορές εμπορευματοκιβωτίων και αναμένεται να συνεχιστεί για τα επόμενα δύο χρόνια.”
Με τις τιμές κατεδαφίσεων πλοίων να είναι κάτω από 10.000 teu ανά μήνα, ο ρυθμός ανάπτυξης έχει ξεπεράσει εύκολα τις περιόδους ανάπτυξης της χωρητικότητας των πλοίων του 2006-08 και του 2014-15 που είχαν μέσο ρυθμό αύξησης μόλις 120.000 teu ανά μήνα.
Σύμφωνα με το Freightos Baltic Index (FBX), οι τιμές εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία προς την Ευρώπη στη διαδρομή προς τα δυτικά είχαν πέσει στα $1.517 ανά feu μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου φέτος, από $1.784 ανά feu στην αρχή του μήνα.
Οι τιμές εμπορευματοκιβωτίων στον Ειρηνικό προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ έχουν μειωθεί σύμφωνα με την εταιρεία ναυτιλιακών μεσιτών Braemar. Στο τέλος του Αυγούστου, το φορτίο για τη δυτική ακτή βρισκόταν στα “$2.033 ανά feu,” αλλά είχε μειωθεί στα “$1.866 ανά feu” μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με δεδομένα του FBX.
Ωστόσο, από την 1η Ιανουαρίου οι τιμές για τη δυτική ακτή έχουν αυξηθεί κατά 33%, σύμφωνα με την Braemar.
Οι τιμές για την ανατολική ακτή των ΗΠΑ έχουν σημειώσει σημαντική μείωση στα $2.844 ανά feu τις δύο πρώτες εβδομάδες του τρέχοντος μήνα, από το πρόσφατο υψηλό των $3.079 ανά feu.
Από την Ασία προς την Ευρώπη και τον Ειρηνικό, οι τιμές για τα κύρια δρομολόγια είναι σημαντικά υψηλότερες από τον μέσο όρο του 2019, με $1.427 ανά feu και $1.530 ανά feu αντίστοιχα.
Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί 21 πολύ μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων (ULCS), με 16 από αυτά να εκτελούν δρομολόγια από την Ασία προς την Ευρώπη και τα υπόλοιπα πέντε να εκτελούν δρομολόγια από την Ασία προς την Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.
Επιπλέον, θα παραδοθούν άλλες 60 παραγγελίες ULCS τα επόμενα τρία χρόνια, με την μεγαλύτερη πλειοψηφία να εκτελεί δρομολόγια από την Ασία προς την Ευρώπη.