Σήριαλ πολλών εκατομμυρίων το βρετανικό αεροπλανοφόρο HMS Prince of Wales
Στο επίκεντρο μίας νέας διαμάχης βρίσκεται και πάλι το αεροπλανοφόρο του βρετανικό αεροπλανοφόρου HMS Prince of Wales.
Σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου τα προβλήματα ήταν γνωστά πριν την παράδοση του Βασιλικού Ναυτικού και οι φορολογούμενοι θα κληθούν τώρα να πληρώσουν για τις επισκευές του σκάφους. Το HMS Prince of Wales παραμένει σε αποβάθρα στη Σκωτία, με την επιστροφή του στην υπηρεσία να καθυστερεί μέχρι τα τέλη της άνοιξης, με το Υπουργείο Άμυνας να έχει επίσης ξεκινήσει έρευνα για τον αερομεταφορέα και τα ζητήματά του.
Το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 3,2 δισεκατομμύρια βρετανικές λίρες και ήταν το πιο ακριβό πολεμικό πλοίο που κατασκευάστηκε ποτέ για τη Βρετανία, όταν παραδόθηκε στο Βασιλικό Ναυτικό, τον Δεκέμβριο του 2019.
Οι αναφορές δείχνουν ότι το σκάφος έχει περάσει περισσότερο χρόνο σε επισκευές από την παράδοσή του στην υπηρεσία, καθώς το Βασιλικό Ναυτικό προσπαθούσε να ολοκληρώσει την ανάθεση και την προετοιμασία του για ενεργό καθήκον. Τον Αύγουστο του 2022, θα ξεκινούσε μία περιοδεία που επρόκειτο να διασχίσει τον Ατλαντικό, για κοινές ασκήσεις με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.
Λίγο μετά την αναχώρηση από το Πόρτσμουθ, ωστόσο, ο μεταφορέας αναγκάστηκε να αγκυροβολήσει και αργότερα διαπιστώθηκε ότι μια σύζευξη είχε αποτύχει στον δεξιό άξονα του, προκαλώντας σημαντική ζημιά στον άξονα και την έλικα, με επιφανειακή ζημιά στο πηδάλιο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των The Times, το κόστος επισκευής για τον αερομεταφορέα έχει εκτοξευθεί σε περίπου 20 εκατομμύρια λίρες. Οι αρχικές αναφορές υπολόγιζαν το κόστος σε 3 εκατομμύρια λίρες.
Μετά την είσοδο στην αποβάθρα της Σκωτίας τον Οκτώβριο του 2022, μια επιθεώρηση εντόπισε πιθανά παρόμοια προβλήματα με τον άξονα του λιμένα. Τον Φεβρουάριο εμφανίστηκαν αναφορές στα μέσα ενημέρωσης ότι το Βασιλικό Ναυτικό είχε αποφασίσει προληπτικά να επισκευάσει τον δεύτερο άξονα ταυτόχρονα και ότι η επιστροφή του αερομεταφορέα στην υπηρεσία καθυστερούσε στη συνέχεια, καθώς περίμεναν την άφιξη εξαρτημάτων.
Οι καθυστερήσεις περιπλέκουν το χρονοδιάγραμμα της επιστροφής του αεροπλανοφόρου στο λιμάνι του Πολεμικού Ναυτικού, σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης. Λέγεται ότι το Πολεμικό Ναυτικό περίμενε ότι θα επέστρεφε στη βάση τον Φεβρουάριο και ότι τώρα ια καθυστερήσει τουλάχιστον μέχρι τον Μάιο.
Τα βρετανικά ταμπλόιντ αναφέρουν ότι η παράδοση του αερομεταφορέα μπορεί να έγινε βιαστικά για να εξυπηρετήσει πολιτικούς σκοπούς και ότι μπορεί να υπήρχε επίγνωση πιθανών προβλημάτων με τα φρεάτια.
Ισχυρίζονται ότι οι αναφορές δείχνουν ότι εντοπίστηκαν προβλήματα με τους άξονες αλλά ότι αποφασίστηκε να παραδοθεί ανεξάρτητα από την πιθανότητα αστοχίας. Υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα του μεταφορέα προέρχονται από κακή ευθυγράμμιση των αξόνων κατά την κατασκευή.
Οι ερευνητές του Υπουργείου Άμυνας λέγεται ότι εξετάζουν ποιος γνώριζε για τα πιθανά προβλήματα και πότε εντοπίστηκαν για πρώτη φορά. Θέλουν επίσης να μάθουν εάν το ζήτημα αγνοήθηκε ή ποιος πήρε την απόφαση να μην τονίσει τα ζητήματα στην αλυσίδα διοίκησης.
Το Βασιλικό Ναυτικό απάντησε σε ερωτήσεις από τους Times δηλώνοντας ότι κατά τη διάρκεια των δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν στο HMS Prince of Wales πριν από την παράδοση το 2019, τόσο οι άξονες, όσο και οι μετρήσεις κραδασμών είχαν παραμείνει εντός των καθορισμένων ορίων.