Από το βήμα του 19ου ναυτιλιακού συνεδρίου Capital Link, που πραγματοποιήθηκε στην Νέα Υόρκη, απευθύνθηκε ο Αντιπρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών Πόλυς Χατζηωάννου και Διευθύνων Σύμβουλος της Safe Bulkers, σχολιάζοντας τις επιδράσεις της επιβολής τελών σε κινεζικά πλοία.
Οι λόγοι είναι κατανοητοί εξήγησε ο κύριος Χατζηωάννου, δεδομένων των οικονομικών προοπτικών της Κίνας, που αποτελούν βαρόμετρο για την αγορά των dry. Σημείωσε ότι, η αγορά των bulk carriers είναι αρκετά ισορροπημένη, ενώ εξέφρασε αισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Οι μετοχές της ναυτιλίας ξηρού φορτίου σήμερα διαπραγματεύονται πολύ χαμηλότερα από την πραγματική τους αξία δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης από το 2008 στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Safe Bulkers Inc Πόλυς Β.Χατζηιωάννου λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Οι περισσότεροι επενδυτές δεν έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Υπάρχει ένας μικρός αριθμός θεσμικών επενδυτών, αλλά η ναυτιλία δεν είναι αυτή τη στιγμή στη μόδα και οι επενδύσεις βασίζονται πιο πολύ στην μεταβλητότητα και την ρευστότητα παρά στα θεμελιώδη μεγέθη των επιχειρήσεων, ελπίζουμε όμως σε καλύτερες εποχές».
Επισημαίνοντας ότι στην αίθουσα συνεδριάσεων του Metropolitan Club στο Μανχάταν, δεν υπήρχαν πολλοί επενδυτές ο Κύπριος εφοπλιστής ανέφερε ότι: Η ναυτιλία ξηρού φορτίου αυτή την στιγμή δεν είναι στο ραντάρ». «Όλοι μιλούν αρνητικά για την Κίνα. Νομίζω ότι αυτό είναι λάθος. Η αγορά είναι ισορροπημένη. Οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι. Είμαι πολύ αισιόδοξος για τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια και πιστεύω ότι όλοι κάνουν μεγάλο λάθος που δεν επενδύουν στις εταιρείες ξηρού φορτίου».
Εμείς στην Safe Bulkers συνέχισε ο κ. Χατζηωάννου, “από την εισαγωγή μας το 2008 υπήρξαμε συνεπείς απέναντι στους μετόχους μας και με χρήστη διαχειριση όλα αυτά τα χρόνια συνεχίζουμε έως σήμερα να προσφέρουμε καλές αποδόσεις και σταθερότητα επενδύοντας μαζί τους καθώς έχουμε το 50% της εταιρείας επιδιώκοντας να παραδώσουμε σε μερικα χρονια, στην επόμενη γενιά την σκυτάλη μιας επιτυχημένης και αναπτυσσόμενης εταιρείας”.