Ευκαιρία για προσέλκυση επιπλέον εταιρειών από την Ευρώπη βλέπει η Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών, η οποία μέσω του προέδρου της, Ανδρέα Χατζηγιάννη, αναφέρει, πως αυτό θα έχει πολλαπλά οφέλη
Κάλεσμα προς ευρωπαϊκές εταιρείες που εδρεύουν στην Κύπρο να εγγράψουν περισσότερα πλοία στο κυπριακό νηολόγιο απευθύνει η Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών. Με δηλώσεις του στην εφημερίδα “Πολίτης”, ο πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών, Ανδρέας Χατζηγιάννης, στην τρέχουσα συγκυρία και με τις δυτικές κυρώσεις σε φυσικά και νομικά πρόσωπα ρωσικών συμφερόντων να βρίσκονται σε εξέλιξη, είναι σημαντικό να εστιάσουμε την προσοχή μας στα οφέλη από την προσέλκυση εταιρειών από την Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγιάννη, «υπό αυτό το πρίσμα είναι σημαντικό όλοι εμείς και, ιδιαίτερα οι ναυτιλιακές και διαχειρίστριες εταιρείες, οι οποίες στην πλειονότητά τους ανήκουν σε ευρωπαίους πολίτες, να εστιάσουμε στη μεγάλη εικόνα των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το κυπριακό κράτος και σε αυτή τη συγκυρία να στηρίξουμε την ένταξη των διαχειριζόμενων πλοίων στο κυπριακό νηολόγιο. Πέραν των οικονομικών ωφελειών, αυτό θα είχε και εθνικό όφελος. Θα επανέφερε και θα αύξανε ακόμα την παρουσία την κυπριακής σημαίας στα λιμάνια του κόσμου και, με αυτό τον αποτελεσματικό τρόπο, θα αποτελούσε μοχλό πραγματικής πίεσης στην Τουρκία για τη μερική ή ολική άρση του τουρκικού εμπάργκο».
Oι επιπτώσεις των κυρώσεων
Σε ό,τι αφορά τις αρνητικές επιπτώσεις από την εφαρμογή των κυρώσεων, ο πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών είπε πως προφανώς υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις σε διάφορους τομείς της οικονομίας των χωρών της ΕΕ και στην κυπριακή ναυτιλία, η οποία αποτελεί την τρίτη σε μέγεθος στην ΕΕ. «Ως παράδειγμα, η απαγόρευση της εισαγωγής πετρελαίου από τη Ρωσία διευκόλυνε την εξαγωγή φθηνού πετρελαίου από τη Ρωσία στην Κίνα και την Ινδία, η οποία αφού το διύλιζε, το επανεξήγαγε στην Ευρώπη σε πολλαπλάσια τιμή. Χρειάστηκε ένας ολόκληρος χρόνος για να διορθωθεί αυτή η παρενέργεια με την επιβολή ‘ανώτατης τιμής’ στο εξαγόμενο πετρέλαιο», υπέδειξε.
Όσον αφορά το κυπριακό νηολόγιο, ο κ. Χατζηγιάννης τόνισε πως οι κυρώσεις δεν επιβάλλονται μόνο στα υπό ευρωπαϊκή σημαία πλοία, όπως η κυπριακή, αλλά και στα φυσικά πρόσωπα. «Ως επακόλουθο, η κυπριακή σημαία έχασε, μεν, λόγω των κυρώσεων τα υπό κυπριακή σημαία πλοία Ρώσων πολιτών, αλλά δεν δικαιολογείται απώλεια πλοίων ευρωπαίων πολιτών. Αυτό διότι η αλλαγή σημαίας δεν εξαιρεί τα πλοία αυτών από το πεδίο εφαρμογής των κυρώσεων».
Έκλεισαν εταιρείες
H υφυπουργός Ναυτιλίας, Μαρίνα Χατζημανώλη, είπε πως ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα δέκα πακέτα κυρώσεων που υιοθέτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση κατά της Ρωσικής Ομοσπονδίας από τον Φεβρουάριο του 2022 μέχρι σήμερα έχουν επηρεάσει διάφορες βιομηχανίες, παρόχους υπηρεσιών, ασφαλιστές και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της κυπριακής ναυτιλιακής βιομηχανίας. «Ορισμένες εταιρείες που διατηρούσαν γραφεία στην Κύπρο και οι οποίες έχουν εκτιμήσει ότι επηρεάζονται ή πιθανόν να επηρεαστούν από τα περιοριστικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκλεισαν, μέσα στα επιτρεπόμενα από τα περιοριστικά μέτρα χρονικά πλαίσια, τα γραφεία τους στη Λεμεσό και έπαυσαν να δραστηριοποιούνται από την Κύπρο», είπε η κ. Χατζημανώλη.
Υποστήριξε παράλληλα πως αυτή η εξέλιξη σίγουρα επηρεάζει το ναυτιλιακό σύμπλεγμα της Κύπρου, το οποίο ωστόσο, λόγω της ανταγωνιστικότητας, της ποιότητας και του δυναμισμού του, εξακολουθεί να είναι ένα ανθεκτικό σύμπλεγμα και ένας σταθερός πόλος έλξης για νέες ναυτιλιακές εταιρείες και ναυτιλιακούς επενδυτές από διάφορους ορίζοντες (ευρωπαϊκούς και μη).
πηγή: Εφημερίδα Πολίτης