Η εταιρεία σχεδιασμού και μηχανικής πλοίων Conoship International Projects δήλωσε ότι έχει αναπτύξει ένα νέο πλοίο γενικού φορτίου 3.600 dwt, κατάλληλο για λειτουργίες θαλάσσιου ποταμού, το οπoίο θα προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα.
Εξοπλισμένο με πετρελαιοηλεκτρικό σύστημα πρόωσης, διευρυμένη προπέλα και βελτιστοποιημένες γραμμές κύτους, η κατανάλωση καυσίμου θα είναι η καλύτερη στην κατηγορία του, ειδικά στον άνεμο και τα κύματα.
Η σχεδίαση είναι επίσης έτοιμη για αιολική πρόωση, καθώς είναι προετοιμασμένη για την τοποθέτηση δύο Econowind VentiFoils, που θα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 10%, ανάλογα με τη διαδρομή πλεύσης.
Το EEDI του σκάφους, όπως υπολογίζεται ως πλοίο που κινείται με ντίζελ, είναι ήδη κάτω από τις απαιτήσεις της φάσης 3. Επιπλέον, η αλλαγή τύπου καυσίμου σε μελλοντικά καύσιμα, όπως υγρό υδρογόνο ή αμμωνία, διευκολύνεται από τον έξυπνο σχεδιασμό διάταξης, όπου οι απαιτήσεις των μελλοντικών καυσίμων έχουν ληφθεί υπόψη από την αρχή της διαδικασίας εννοιολογικού σχεδιασμού.
Πρόκειται για την πρώτη από τις έξι σειρές πετρελαιοκίνητων κινητήριων φορτηγών πλοίων που θα κατασκευαστεί στο Fosen Yard Emden της Γερμανίας.
Κύρια στοιχεία του σκάφους:
Συνολικό μήκος: 88,00 m
Πλάτος καλουπωμένου: 13,20 m
Προσχέδιο: 4,30μ
Μέγιστο βύθισμα: 5,00 μ
Νεκρό βάρος @ T = 5,00 m: 3.640 t
Όγκος συγκράτησης: 180.105 cu.ft
Ταχύτητα Service: 10,00 kn
Έφτασε EEDI abt. 35% κάτω από τις απαιτήσεις της φάσης 3.
Σύμφωνα με την Conoship International Projects, λόγω των φιλικών προς την παραγωγή αρχών κατασκευής, βελτιστοποιημένης εφοδιαστικής και αυξημένων επιπτώσεων σειράς, η κατασκευή αυτών των πλοίων μπορεί να γίνει σε διάφορα ναυπηγεία στη Βορειοδυτική Ευρώπη.
Ο Διευθυντής της Conoship International Projects, Μάρτεν Σίκλερ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η εταιρεία νιώθει ιδιαίτερα περήφανη που αυτό το εξαιρετικά αποδοτικό φορτηγό πλοίο έχει αναπτυχθεί σύμφωνα με τη φιλοσοφία του για να ναυπηγηθεί στη Βόρεια Ευρώπη.