Μπαίνουν στην τρίτη βδομάδα απεργίας τα φιλανδικά λιμάνια – Παραλύει η βιομηχανία
Το ενδεχόμενο παράτασης στις απεργίες στα λιμάνια της Φιλανδίας για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα, μπορεί να παραλύσει τη βιομηχανία της χώρας.
Λιμενεργάτες και λιμενικοί αποχώρησαν από τις δουλειές τους στις 15 Φεβρουαρίου απαιτώντας αυξήσεις στους μισθούς που συμβαδίζουν με τον πληθωρισμό καθώς και με τις αλλαγές στους κανόνες εργασίας.
Το Σωματείο Εργαζομένων στις Μεταφορές της Φινλανδίας, φέρεται να απέρριψε δύο προσφορές από τη Φινλανδική Ένωση Διαχειριστών Λιμένων, επικαλούμενη ανεπαρκείς αυξήσεις στους μισθούς. Τα φινλανδικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι το συνδικάτο επιδιώκει αυξήσεις ανάλογες με αυτές που επιτεύχθηκε στη Γερμανία κατά τις απεργίες του 2022. Οι Γερμανοί λιμενικοί έλαβαν περίπου 8,5% αυξήσεις σε διάστημα δύο ετών.
Η απεργία έχει σταματήσει το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγικών και εξαγωγικών δραστηριοτήτων της Φινλανδίας. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, περίπου το 90 τοις εκατό του εμπορίου της χώρας γίνεται δια θαλάσσης. Ο άλλος κύριος εμπορικός δρόμος ήταν ιστορικά με το τρένο, μέσω των ανατολικών συνόρων προς τη Ρωσία, αλλά αυτό έχει σε μεγάλο βαθμό ανασταλεί για ένα χρόνο, λόγω της εισβολής εισβολή στην Ουκρανία.
Στην απεργία συμμετέχουν τα 10 κύρια λιμάνια της. Μεταξύ των βιομηχανιών που αισθάνονται τον αντίκτυπο, είναι οι τομείς του χαρτοπολτού, του χαρτιού και του χαρτονιού, οι οποίοι βασίζονται στη ναυτιλία. Οι αναφορές υπολογίζουν ότι η απεργία θα μπορούσε να κοστίσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια κάθε μήνα.
Με τις συνομιλίες για το λιμάνι να έχουν διακοπεί την Κυριακή, το συνδικάτο λέει τώρα ότι θα επεκτείνει την απεργία και σε άλλους βασικούς τομείς.
Το συνδικάτο μεταφορών προγραμμάτισε απεργία και για τους περισσότερους οδηγούς αστικών λεωφορείων που θα ξεκινήσει την Τετάρτη, 1 Μαρτίου. Εκτιμάται ότι τα τρία τέταρτα των λεωφορείων της Φινλανδίας θα σταματήσουν να λειτουργούν.
Τμήματα της βιομηχανίας φορτηγών έχουν επίσης αναμένεται να έχουν συμμετοχή στην κινητοποίηση από την 1η Μαρτίου. Η ένωση ταχυδρομείου και υλικοτεχνικής υποστήριξης δήλωσε ότι θα υποστηρίξει τους φορτηγατζήδες, σταματώντας τη διακίνηση φορτίου στους τερματικούς σταθμούς. Το Φινλανδικό Συνδικάτο Εργαζομένων Επισιτισμού ανακοίνωσε επίσης ότι θα πραγματοποιήσει διήμερη απεργία στις 6 και 7 Μαρτίου απαγορεύοντας τη φόρτωση και εκφόρτωση, για να υποστηρίξει τους φορτηγατζήδες.
Αργά την Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου, η ένωση μεταφορών ανακοίνωσε ωστόσο αυτό που χαρακτήρισε ένα πρώτο θετικό βήμα με μια συμφωνία για τμήματα της βιομηχανίας φορτηγών. Οι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενόπλοιων, της βιομηχανίας προϊόντων πετρελαίου και των χειριστών τερματικών σταθμών συμφώνησαν σε όρους που σύμφωνα με το συνδικάτο θα τερματίσουν την απειλή απεργίας. Ωστόσο, είπαν ότι οι συνομιλίες για τους οδηγούς λεωφορείων απέτυχαν και ότι η απεργία θα συνεχιστεί.
Μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί χρονοδιάγραμμα για την επανέναρξη των συνομιλιών για τα λιμάνια.