Νέα

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

Μετά από ταξίδια 50 χρόνων πωλήθηκε για παλιοσίδερα

Ένα από τα τελευταία του στόλου της δεκαετίας του 1970, ειδικά κατασκευασμένα κρουαζιερόπλοια που βοήθησαν στην οικοδόμηση της σύγχρονης βιομηχανίας κρουαζιέρας παραδόθηκε χθες στο Πακιστάν για να «αποσυναρμολογηθεί» και να καταλήξει στα παλιοσίδερα. Το επονομαζόμενο ως   Sun Viking, παρουσιάστηκε το 1972 ως ένα κομψό τότε πλοίο χωρητικότητας 18.500 τόνων, το οποίο κατασκευάστηκε για λογαριασμό της  Royal Caribbean Cruise Line και ήταν το τελευταίο της πρώτης γενιάς σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων που βοήθησαν στη δημιουργία του PortMiami και της βιομηχανίας διακοπών κρουαζιέρας.

Το τρίτο πλοίο που κατασκευάστηκε για τη Royal Caribbean, παραγγέλθηκε από την εταιρεία όταν ο Γκοτάς Λάρσεν, εντάχθηκε ως επενδυτής στη νέα γραμμή κρουαζιέρας μαζί με τους Νορβηγούς Γουίλχελμσεν και Σκάουγκεν. Οι παραδοσιακοί Νορβηγοί πλοιοκτήτες είχαν παρασυρθεί στην επιχείρηση κρουαζιέρας από ένα νεαρό στέλεχος, τον Έντουιν Στέφαν που είχε οραματιστεί τη σύγχρονη βιομηχανία κρουαζιέρας. Ανέπτυξε την ιδέα του για «προωθημένα ξενοδοχεία» όπου οι καμπίνες θα ήταν τυποποιημένες για ευκολότερες πωλήσεις και μικρότερες για να ενθαρρύνουν τους επιβάτες να βρίσκονται στο κατάστρωμα, τα σαλόνια και στα μπαρ. Ο Στέφαν οραματίστηκε την κρουαζιέρα εστιάζοντας στην υψηλή πυκνότητα επιβατών για να δημιουργήσει αυτό που ονόμασε «αγορά οικονομίας όγκου». Ήταν επίσης πρωτοπόρος στην αγορά κρουαζιέρας με πτήσεις, φέρνοντας επιβάτες από την Καλιφόρνια με ναυλωμένα αεροπλάνα, για τις κρουαζιέρες του στην Καραϊβική.

Η Royal Caribbean ξεκίνησε το 1970 προσφέροντας επταήμερες κρουαζιέρες από το Μαϊάμι με το Song of Norway και ακολούθησε το 1971 και το 1972 με δύο επιπλέον πλοία, το Nordic Prince και το Sun Viking που έπλεαν εναλλάξ τα Σάββατα από το Μαϊάμι. Το Sun Viking είχε ελαφρώς βελτιωμένο σχεδιασμό σε σχέση με τα δύο πρώτα αδελφά πλοία με πρόσθετο εξορθολογισμό και επιπλέον μισό κατάστρωμα για να επεκτείνει τη χωρητικότητα επιβατών του, αλλά είχε επίσης μήκος μόλις 563 πόδια.

Καθώς η βιομηχανία της κρουαζιέρας μεγάλωνε, η Royal Caribbean επέκτεινε τα δύο πρώτα της πλοία, αλλά παρέλειψε την ανακατασκευή του Sun Viking. Αντ’ αυτού επικεντρώθηκε στην κατασκευή νέων πλοίων. Ως το μικρότερο πλοίο του στόλου και το μοναδικό με την αρχική σχεδίαση, έγινε πρωτοπόρος για την εταιρεία που εκτελούσε τις πρώτες κρουαζιέρες έξω από το Μαϊάμι, που έπλεε στο Μεξικό, την Αλάσκα και στα μέσα της δεκαετίας του 1990 επανατοποθετήθηκε στην Ασία.

Το Sun Viking έγινε το τελευταίο από τα αρχικά κρουαζιερόπλοια που εγκατέλειψαν τον στόλο της Royal Caribbean, το οποίο παραδόθηκε το 1998 σε νέους ιδιοκτήτες, μια νεοσύστατη ασιατική εταιρεία κρουαζιέρας που ονομάζεται Star Cruises. Ωστόσο, η εταιρεία αποδέχτηκε λίγο αργότερα μια προσφορά από την Hyundai Merchant Marine Company. Μέχρι τη δεκαετία του 2000, πουλήθηκε σε μια σειρά ιδιοκτητών που τη χρησιμοποιούσαν ως πλωτό πλοίο καζίνο στην Ασία. Η κατάρρευση της αγοράς χαρτοπαικτικών λεσχών – πλοίων του Χονγκ Κονγκ, οδήγησε σε μία ακόμη πώληση του πλοίου, το οποίο μετονομάστηκε σε Oriental Dragon και μεταφέρθηκε στη Μαλαισία, για να λειτουργήσει  ως πλοίο καζίνο.

Μετά το χτύπημα της πανδημίας, οι τελευταίοι ιδιοκτήτες του, το εγκατέλειψαν σε μεγάλο βαθμό, δίνοντας μάχη με τους πιστωτές. Τελικά διατάχθηκε να πουληθεί σε δημοπρασία από το Ναυαρχιακό Δικαστήριο της Μαλαισίας στα τέλη του 2021 που αποκτήθηκε από μεταπωλητές για τη βιομηχανία παλαιών σιδήρων. Πρόσφατα άφησε το αγκυροβόλιο της Πενάνγκ και μετά από μια σύντομη στάση στα ανοικτά των ακτών της Ινδίας προχώρησε στο Πακιστάν, όπου οι βιομηχανίες παλαιών σιδερικών είχαν κερδίσει τον διαγωνισμό και η μακροχρόνια καριέρα του έφτασε επίσημα στο τέλος της.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X