Λουκέτο φέρεται να βάζει η εταιρεία Crystal Cruises με έδρα τις ΗΠΑ, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν . Με βάση τις αναφορές τα τραπεζικά ιδρύματα, τα οποία ενεργούν ως επίσημοι παραλήπτες, προχώρησαν στο διορισμό της V.Ships για τη διαχείριση των κρουαζιερόπλοιων, τα οποία φέρεται να έχουν επίσης προσφερθεί προς πώληση.
Ο «θάνατος» της Crystal Cruises είχε φημολογηθεί μετά την οικονομική κατάρρευση τον περασμένο μήνα της Genting Hong Kong, της μητρικής της εταιρείας. Η Genting Hong Kong αγόρασε τη επωνυμία το 2016 σε μια συναλλαγή αξίας 550 εκατομμυρίων δολαρίων με σχέδια να την επεκτείνει σε μια ευρεία επιχείρηση πολυτελείας που εκτείνεται από κρουαζιέρες στον ωκεανό έως ναυλώσεις ιδιωτικών τζετ, ένα τζετ 777-200 για αεροπορικές εκδρομές, κατοικίες στη θάλασσα και κρουαζιέρες στο ποτάμι.
Η αναφορά για το κλείσιμο των γραφείων των ΗΠΑ προήλθε από ηχογραφημένο μήνυμα, πιθανώς από τον καπετάνιο, που εστάλη από μέλη του πληρώματος στον ιστότοπο Crew Center. Αν και η ποιότητα του ήχου είναι κακή, είναι σαφές ότι ο αξιωματικός που μιλάει έχει λίγες πληροφορίες, αλλά ακούγεται απογοητευμένος ανακοινώνοντας το κλείσιμο της εταιρείας.
Τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι εξασφαλισμένοι πιστωτές της γραμμής κρουαζιέρας, διάφορες τράπεζες που κρατούσαν ως υποθήκες τα κρουαζιερόπλοια, κινήθηκαν για να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους, παίρνοντας τον έλεγχο των πλοίων. Προηγουμένως, ο προμηθευτής καυσίμων Peninsula Petroleum είχε κερδίσει δικαστική απόφαση στο Μαϊάμι για τη σύλληψη της Crystal Symphony για απλήρωτους λογαριασμούς καυσίμων από τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, δύο κρουαζιερόπλοιων της εταιρείας.
Η Crystal Cruises σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 ως μια premium γραμμή κρουαζιέρας στα αναδυόμενα πολυτελή τμήματα της βιομηχανίας κρουαζιέρας. Η NYK της Ιαπωνίας χρηματοδότησε την εταιρεία, συνεργαζόμενη με μια ομάδα στελεχών των ΗΠΑ με επικεφαλής τον Art Rodney, ο οποίος στο παρελθόν ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Princess Cruises. Το πρώτο πλοίο της εταιρείας κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία, με χωρητικότητα 50.000 μεικτών τόνων και μεταφορά μόλις 900 επιβατών, καθορίζοντας αυτό που σήμερα θεωρείται το premium τμήμα της βιομηχανίας κρουαζιέρας.