Καταδικάστηκε έλληνας διαχειριστής πλοίου για ψεύτικες αναφορές
Παραδέχθηκε ενοχή έλληνας διαχειριστής πλοίου για παραβάσεις της MARPOL σε σχέση με απορρίψεις πετρελαιοειδών αποβλήτων στο δεξαμενόπλοιο προϊόντων Γαλησσάς.
Ο ιδιοκτήτης παραδέχτηκε επίσης ότι διέσχισε με το δεξαμενόπλοιο του πέρα από τον Ατλαντικό και τα ύδατα των ΗΠΑ χωρίς να ειδοποιήσει την Ακτοφυλακή ότι το σύστημα αδρανούς αερίου είχε σπάσει, δημιουργώντας μια επικίνδυνη κατάσταση στο πλοίο.
Στις 2 Φεβρουαρίου, όταν το δεξαμενόπλοιο ετοιμαζόταν να φύγει από το Ρότερνταμ, το πλήρωμα ανακάλυψε ότι το σύστημα αδρανούς αερίου δεν λειτουργούσε. Αντί να περιμένει ένα ανταλλακτικό για να το φτιάξει, ο πλοίαρχος και διαχειριστής του πλοίου, η Zeus Lines Management αποφάσισε να ταξιδέψει το πλοίο στις ΗΠΑ και να πάρει το ανταλλακτικό κατά την άφιξη στο Νιούπορτ του Ρόουντ Άιλαντ, παρόλο που μπορεί να υπάρχουν επικίνδυνα επίπεδα οξυγόνου στο δεξαμενές φορτίου κατά τη διέλευση.
Ο πλοίαρχος δεν ανέφερε εσκεμμένα αυτή την επικίνδυνη κατάσταση στο Λιμενικό Σώμα. Το πλήρωμα παρέλαβε και εγκατέστησε το ανταλλακτικό που χρειαζόταν μόλις έφτασαν στις ΗΠΑ, αλλά το σύστημα παρέμεινε χαλασμένο μετά την τοποθέτησή του.
Στις 20 Φεβρουαρίου, την επομένη της άφιξης, η ακτοφυλακή των ΗΠΑ επιβιβάστηκε στο Γαλησσά και άρχισε επιθεώρηση. Ο καπετάνιος τους είπε ότι το σύστημα αδρανούς αερίου δεν λειτουργούσε και οι επιθεωρητές έκαναν μετρήσεις του ποσοστού οξυγόνου στις δεξαμενές φορτίου του πλοίου.
Το επίπεδο οξυγόνου μετρήθηκε 15-17 τοις εκατό, πολύ πάνω από το μέγιστο ασφαλές επίπεδο του 8 τοις εκατό.
Ο πλοίαρχος συμβουλεύτηκε τον διευθυντή επιχειρήσεων του για αυτήν την κατάσταση και ο ίδιος του έδωσε εντολή να κατασκευάσει ένα ημερολόγιο που έδειχνε τακτικές αναγνώσεις των επιπέδων οξυγόνου της δεξαμενής κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Αυτό το ψεύτικο ημερολόγιο σχεδιάστηκε για να δείξει ότι το επίπεδο οξυγόνου ήταν ασφαλές κατά τη στιγμή της αναχώρησης και κατά το μεγαλύτερο μέρος της διέλευσης του πλοίου. Το έργο της δημιουργίας αυτού του ημερολογίου που παρουσιάστηκε στο Λιμενικό Σώμα ανατέθηκε στον αρχισυνοδό.
Εν τω μεταξύ, καθώς οι ναυτικοί επιθεωρητές συνέχισαν την εξέταση του πλοίου, διαπίστωσαν περισσότερες από δύο δωδεκάδες ελλείψεις. Το βιβλίο καταγραφής απορριμμάτων, το πιστοποιητικό γραμμής φόρτωσης και τα αρχεία των ασκήσεων πυρκαγιάς έλειπαν, οι ρυθμίσεις εκτόξευσης σωσίβιας λέμβου δεν λειτουργούσαν και υπήρχαν προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης, τα ηλεκτρικά συστήματα, τα βαρούλκα, το σύστημα πόσιμου νερού και τον διαχωριστή νερού – λαδιού, σύμφωνα με την αναφορά.
Κατά τη διάρκεια αυτής της επιθεώρησης, ανακάλυψαν ότι οι εγγραφές του βιβλίου καταγραφής λαδιών του αρχιμηχανικού δεν ευθυγραμμίζονταν πλήρως με τις ηλεκτρονικές εγγραφές στον διαχωριστή λαδιού-νερού. Η Ακτοφυλακή πήρε συνέντευξη από τον αρχιμηχανικό, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι τα ελαιώδη απόβλητα του πλοίου είχαν απορριφθεί σωστά σε εγκαταστάσεις υποδοχής στην ξηρά – μια δαπανηρή υπηρεσία συμμόρφωσης που αυξάνει τα γενικά τα έξοδα για τον χειριστή του σκάφους.
Ωστόσο, το Λιμενικό έκρινε ότι ο ισχυρισμός του δεν ήταν ακριβής. Αντίθετα, ο αρχιμηχανικός είχε διατάξει μέλη του πληρώματος χαμηλότερης βαθμίδας να απορρίψουν ακατέργαστο ελαιώδες νερό υδροσυλλεκτών στη θάλασσα σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, απελευθερώνοντας συνολικά 9.500 γαλόνια ελαιωδών αποβλήτων στο θαλάσσιο περιβάλλον. Καμία από αυτές τις απορρίψεις δεν καταγράφηκε στο βιβλίο ρεκόρ λαδιών. Για να κρύψει αυτή την πρακτική από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ – την υπηρεσία με την πιο αυστηρή φήμη στον κόσμο για τις διώξεις της MARPOL – ο αρχιμηχανικός του Γαλησσά διέταξε επανειλημμένα τους υφισταμένους του να πουν ψέματα για το πού πήγαν τα πετρελαιοειδή απόβλητα.
Η Zeus Shipmanagement συμφώνησε να παραδεχθεί την ενοχή της σε μία κατηγορία για παράλειψη τήρησης ακριβούς βιβλίου ρεκόρ πετρελαίου και μία κατηγορία για παράλειψη άμεσης αναφοράς μιας επικίνδυνης κατάστασης. Η εταιρεία συμφώνησε με τους εισαγγελείς να προτείνουν πρόστιμο 2,25 εκατομμυρίων δολαρίων και τέσσερα χρόνια αναστολής.
Ο αρχιμηχανικός, Roberto Cayabyab Penaflor, ομολόγησε την ενοχή του σε μία κατηγορία παραβίασης της MARPOL. Η μέγιστη δυνατή ποινή είναι έξι χρόνια φυλάκιση και πρόστιμο έως 250.000 δολάρια .
Ο αρχηγός, Jose Ervin Mahigne Porquez, ομολόγησε την ενοχή του για μια παράλειψη να αναφέρει αμέσως μια επικίνδυνη κατάσταση. Η μέγιστη δυνατή ποινή είναι η ίδια – φυλάκιση έξι ετών και πρόστιμο έως 250.000 δολάρια.