Αξιωματούχοι στην Κίνα, από τα υπουργεία εμπορίου και εξωτερικών έως την ένωση ναυπηγικής, καταδίκασαν την έκθεση του Αμερικανικού Αντιπροσώπου Εμπορίου για τη ναυπηγική βιομηχανία. Χρησιμοποίησαν ορισμένες από τις πιο δριμύτατες εκφράσεις τους, λέγοντας ότι η έκθεση περιέχει ψευδείς κατηγορίες και είναι ανεύθυνη, χαρακτηρίζοντάς την ως προστατευτισμό.
Οι απαντήσεις προέκυψαν μετά από ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με την έκθεση από την Αμερικανίδα Αντιπρόσωπο Εμπορίου, Πρέσβη Κάθρην Τάι. Κυκλοφόρησε την Πέμπτη στην Ουάσινγκτον, και η έκθεση κατέληγε ότι η κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλιακή βιομηχανία “είναι παράλογη και επιβαρύνει ή περιορίζει το αμερικανικό εμπόριο.” Η έκθεση αναφέρει τη χρήση επιδοτήσεων, πρακτικών εργασίας και της μεταφοράς τεχνολογίας για την οικοδόμηση της κυριαρχίας της Κίνας μέσω των κρατικών εταιρειών της, της China State Shipbuilding Corporation και της COSCO.
Ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας απάντησε λέγοντας, “Η Κίνα είναι πολύ δυσαρεστημένη με αυτό και αντιτίθεται έντονα στα όσα καταγράφονται στην έκθεση.” Υποστήριξαν ότι η έρευνα είναι γεμάτη με “ψευδείς κατηγορίες” και παραβαίνει τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου. Κατηγόρησαν την κυβέρνηση Μπάιντεν ότι επιδιώκει αυτή την προσπάθεια “για πολιτικές ανάγκες και με σκοπό την καταστολή της ανάπτυξης της Κίνας.”
“Από ιστορική άποψη, η πτώση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας δεν έχει καμία σχέση με την Κίνα. Πολύ πριν από την άνοδο της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας, το μερίδιο της αμερικανικής ναυπηγικής αγοράς στο παγκόσμιο επίπεδο ήταν αμελητέο. Από ρεαλιστική άποψη, η ανάπτυξη της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας δεν βασίζεται στις λεγόμενες “μη αγοραίες πρακτικές,” αλλά σε ένα πλήρες βιομηχανικό σύστημα, καλά εκπαιδευμένους μηχανικούς και βιομηχανικούς εργάτες, και ένα ανοικτό επιχειρηματικό περιβάλλον,” δήλωσε το Υπουργείο Εμπορίου.
Η έκθεση κυκλοφόρησε καθώς η China National Shipbuilding Industry Association (CANSI) δημοσίευσε επίσης τα ετήσια δεδομένα της για τη ναυπηγική βιομηχανία παγκοσμίως. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της CANSI, η ολοκλήρωση της ναυπηγικής στην Κίνα για το 2024 ανήλθε στο 55,7% του παγκόσμιου συνόλου, που σημαίνει ότι πάνω από τα μισά πλοία που παραδόθηκαν παγκοσμίως κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Οι νέες παραγγελίες στη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας αντιστοιχούσαν στο 74,1% του παγκόσμιου όγκου, ενώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της Κίνας αντιστοιχούσε στο 63,1% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών έως το τέλος του 2024.
Η CANSI καταφέρθηκε κατά της έκθεσης λέγοντας ότι εξήγαγε “λανθασμένα συμπεράσματα βάσει ελαττωματικής έρευνας.” Απειλούσαν ότι οι προσπάθειες των Η.Π.Α. “θα διαταράξουν σοβαρά το παγκόσμιο σύστημα ναυτιλιακής εφοδιαστικής και τη διεθνή εμπορική τάξη.”
Το Υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας καλεί τις Ηνωμένες Πολιτείες να διορθώσουν τα λάθη τους και να σεβαστούν τα γεγονότα. Η Κίνα χρησιμοποίησε την απάντηση ως έμμεσο μήνυμα προς την ερχόμενη διακυβέρνηση Τραμπ.