Επιμένουσα απειλή για την ασφάλεια των πληρωμάτων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί ο «σκιώδης» στόλος δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με όσα υπογράμμισε πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez, σε συνέντευξη Τύπου.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τουλάχιστον 65 δεξαμενόπλοια αγκυροβόλησαν αυτή την εβδομάδα σε πολλές τοποθεσίες, μεταξύ άλλων στις ακτές της Κίνας και της Ρωσίας, από τότε που οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν το μεγαλύτερο πακέτο κυρώσεων, στις 10 Ιανουαρίου.
«Ο κίνδυνος αυξάνεται σε σχέση με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο και την ασφάλεια των ναυτικών, καθώς ο σκιώδης στόλος ενισχύεται», δήλωσε ο Arsenio Dominguez. «Το βλέπουμε από διάφορα ατυχήματα και γεγονότα που έχουν λάβει χώρα». Τους τελευταίους μήνες έχουν σημειωθεί πολλά περιστατικά με συγκρούσεις και βλάβες πλοίων του «σκιώδους» στόλου.
Ο κ. Dominguez δήλωσε ότι μια συνεδρίαση του ΙΜΟ θα δώσει συνέχεια τον Μάρτιο σε ψήφισμα που εγκρίθηκε το 2023, με στόχο τον μεγαλύτερο έλεγχο των μεταφορών πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο στην ανοικτή θάλασσα. Πρόκειται για έναν συχνό κίνδυνο για τα δεξαμενόπλοια του «σκιώδους» στόλου που πραγματοποιούν τέτοιες μεταφορές χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την ασφάλεια.