Νέα

  • ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Η κλιματική αλλαγή θα κοστίσει δισεκατομμύρια στη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια

Aπώλειες που μπορεί να αγγίζουν τα 25 δισ. Δολάρια το χρόνο μπορεί να προκαλέσει η  κλιματική αλλαγή στη ναυτιλία κάθε χρόνο, εάν δεν ληφθούν απτά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών, σύμφωνα με έκθεση της RTI International και του Ταμείου Περιβαλλοντικής Άμυνας (EDF).

Η έκθεση υποδηλώνει ότι η παγκόσμια ναυτιλιακή και λιμενική βιομηχανία είναι επιρρεπής σε μαζικές ζημιές στις υποδομές και διαταραχές του εμπορίου λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Η κλιματική αλλαγή έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει ετήσιες ζημιές στις λιμενικές υποδομές που θα μπορούσαν να φτάσουν σχεδόν τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2100. Ακόμη χειρότερα, οι διακοπές λιμένων που σχετίζονται με καταιγίδες,  θα μπορούσαν να προσθέσουν άλλα 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, αντανακλώντας τις οικονομικές απώλειες των λιμένων, των φορτωτών και των μεταφορέων λόγω του κλεισίματος λιμένων και του κόστους για τους πελάτες της ναυτιλίας.

Τα προστιθέμενα μελλοντικά κόστη, λόγω της κλιματικής αλλαγής είναι περίπου ισοδύναμα με τα συνολικά ετήσια καθαρά κέρδη για τον τομέα των λιμένων και τη μεταφορά  εμπορευματοκιβωτίων το 2019, σύμφωνα με την έκθεση.

Ακριβώς όπως η πανδημία COVID-19 έριξε τα λιμάνια μας και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε κατάσταση κρίσης, η κλιματική έκτακτη ανάγκη θα έχει σημαντικές συνέπειες για τη διεθνή ναυτιλία. Ενόψει της κλιματικής κατάρρευσης, ωστόσο, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει ένα καμπανάκι έγκαιρης προειδοποίησης και μια ευκαιρία να δράσει.

Με την ενίσχυση της μείωσης των εκπομπών και την επένδυση σε καύσιμα μηδενικού άνθρακα, οι ηγέτες της ναυτιλίας θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αποφυγή των δαπανηρών συνεπειών και να οικοδομήσουν ένα πιο βιώσιμο μέλλον για την κρίσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η έκθεση του EDF υποστηρίζει ότι η διεθνής ναυτιλία έχει αυξηθεί πάρα πολύ το τελευταίο τέταρτο του αιώνα, υπερδιπλασιάζοντας τον ετήσιο όγκο εμπορίου. Λόγω της ανάπτυξης σε συνδυασμό με την εξάρτηση της ναυτιλίας από βαριά ρυπογόνα καύσιμα, η βιομηχανία έχει γίνει ένας μεγάλος παραγωγός αερίων θερμοκηπίου (GHG), που επί του παρόντος αντιπροσωπεύει περίπου το 20 τοις εκατό των παγκόσμιων εκπομπών από τις μεταφορές.

Ουσιαστικά, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, η αύξηση των καταιγίδων και οι πλημμύρες στην ενδοχώρα που είναι αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής, αποτελούν άμεσες απειλές για τις υποδομές και τις ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Με το παγκόσμιο εμπόριο να αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, πράγμα που μεταφράζεται σε αύξηση του όγκου των εμπορευμάτων που μεταφέρονται δια θαλάσσης, η κλιματική αλλαγή αναδεικνύεται ως σημαντικός κίνδυνος για τον όγκο του θαλάσσιου εμπορίου.

Υποθέτοντας σταθερό ρυθμό ανάπτυξης, το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί και να φτάσει τους 120 δισεκατομμύρια τόνους το 2100. Σύμφωνα με το χειρότερο σενάριο για το κλίμα, αυτή η ανάπτυξη θα μπορούσε να καθυστερήσει έως και σχεδόν 10 τοις εκατό.

Η παγκόσμια ναυτιλία εκπέμπει δύο έως τρία τοις εκατό των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Κορυφαίοι πλοιοκτήτες και λιμάνια ηγούνται της μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία προκειμένου να μειωθεί το μελλοντικό κόστος της κλιματικής αλλαγής, προχωρώντας σε νέες επενδύσεις σε καύσιμα και τεχνολογία μηδενικών εκπομπών.

Πολλοί ηγέτες της ναυτιλίας έχουν ήδη υποστηρίξει μια έκκληση για δράση για το κλίμα μέσω του Συνασπισμού Getting to Zero, ο οποίος στοχεύει στην ανάπτυξη εμπορικά βιώσιμων πλοίων μηδενικών εκπομπών βαθέων υδάτων, έως το 2030.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X