Ως το μεγαλύτερο έθνος παράλληλου-εμπορίου, η Ελλάδα και οι πλοιοκτήτες της χώρας ξεπέρασαν την Ιαπωνία το 2013 και κατέχουν το νούμερο ένα slot την τελευταία δεκαετία. Η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία το 2018, σύμφωνα με την ανάλυση των Clarksons.
Η ερευνητική ομάδα εκτιμά την ολική χωρητικότητα του στόλου της Κίνας σήμερα σε 249,2 εκατομμύρια gt σε σύγκριση με τα 249 εκατομμύρια gt της Ελλάδας. Όμως η αξία του κινεζικού στόλου –που υπολογίζεται στα 180 δισεκατομμύρια δολάρια– είναι σημαντικά μεγαλύτερη από τον ελληνικό στόλο, στα 163 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τους δύο ηγέτες ακολουθούν η Ιαπωνία με 181 εκατομμύρια gt, η Νότια Κορέα – 66 εκατομμύρια gt και οι ΗΠΑ, επίσης με 66 εκατομμύρια gt. Την τελευταία δεκαετία, η Γερμανία έχει υποχωρήσει από την τέταρτη θέση στην έβδομη.
Ωστόσο, ο κινεζικός στόλος δεν ταιριάζει με τα εμπορικά του στοιχεία. Το μερίδιο αγοράς, 15,9%, της χώρας στην ιδιοκτησία πλοίων, είναι πολύ χαμηλότερο από την εμπορική της ισχύ. Η Κίνα αντιπροσωπεύει το 22% των παγκόσμιων εισαγωγών και το 33% των εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων.
Εν τω μεταξύ, ο κλάδος της ναυπηγικής και επισκευής της ασιατικής χώρας, αντιπροσωπεύει περίπου το 40% του παγκόσμιου συνόλου. Οι ευνοϊκές χρηματοδοτικές ρυθμίσεις – ιδίως η χρηματοδοτική μίσθωση – έχουν σχεδόν διπλασιάσει σχεδόν το βιβλίο παραγγελιών της σε σύγκριση με αυτό της Ελλάδας.
Ωστόσο, η Ελλάδα παίζει «κομβικό ρόλο» στην παγκόσμια ναυτιλία, σύμφωνα με τους Clarkson. Οι ιδιοκτήτες πλοίων της χώρας κατέχουν «αξιοσημείωτο μερίδιο» 15,8% και προηγούνται στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, 25% και του LNG, από 3% το 2013, σε 21% σήμερα. Οι πλοιοκτήτεςείναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητοι με μεγάλες εταιρείες όπως οι Angelicoussis, Dynacom, Cardiff, Navios, Star Bulk, Costamare, Apha, Thenamaris, Capital, Minerva και Tsakos να πρωτοστατούν.