Η μέση καθυστέρηση για τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ που είναι εκτός προγράμματος συνέχισε να αυξάνεται το 2024, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα μετά την κορύφωση της πανδημίας και την αύξηση των όγκων κοντέινερ. Η Sea-Intelligence δημοσίευσε τη μηνιαία ανάλυσή της για τη μέση απόδοση των μεταφορέων κοντέινερ σε 34 διαφορετικές εμπορικές διαδρομές, επισημαίνοντας ότι η βιομηχανία παραμένει συνολικά επηρεασμένη από τις αναταραχές του 2024.
«Αν και η αξιοπιστία του προγράμματος το 2024 έχει σταθεροποιηθεί στο εύρος του 50 με 55 τοις εκατό, παρουσιάζει μια ελαφρά πτωτική τάση από την κορύφωση του Μαΐου», δήλωσε ο Άλαν Μέρφι, διευθύνων σύμβουλος της Sea-Intelligence. Ωστόσο, σημειώνει ότι «τα χαμηλά επίπεδα μεταβλητότητας στην αξιοπιστία του προγράμματος το 2024 δίνουν στους φορτωτές μια σχετικά καλή ιδέα για το τι να περιμένουν μήνα με το μήνα».
Συνολικά, η αξιοπιστία του προγράμματος της βιομηχανίας υποχώρησε περαιτέρω 1,2 ποσοστιαίες μονάδες τον Σεπτέμβριο, στο 51,4 τοις εκατό. Αυτό είναι το κατώτατο όριο του εύρους για το 2024 και το χαμηλότερο επίπεδο που έχει δει η βιομηχανία το τελευταίο 24μηνο. Από την απογοητευτική κατάσταση όπου ένα στα τρία πλοία ήταν εντός προγράμματος το 2021, η βιομηχανία ξεπέρασε το όριο του 50 τοις εκατό τον Οκτώβριο του 2022 και κατάφερε να φτάσει το 64 τοις εκατό στα μέσα του 2023. Οι πτώσεις επανήλθαν τον Δεκέμβριο του 2023 καθώς οι Χούθις άρχισαν να διακόπτουν τα προγράμματα των πλοίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Η τρέχουσα απόδοση συγκρίνεται με το 2019, όταν πριν από την πανδημία, την αύξηση των όγκων και τώρα τις παρακάμψεις στη Eρυθρά Θάλασσα, τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ έφταναν το 80 τοις εκατό στην αξιοπιστία προγράμματος. Η Maersk και η Hapag-Lloyd έχουν θέσει έναν φιλόδοξο στόχο να φτάσουν το 90 τοις εκατό σε βασικές διαδρομές, μόλις ξεκινήσουν τη Συνεργασία Gemini το 2025.
Η Maersk παραμένει στην κορυφή της βιομηχανίας με την καλύτερη αξιοπιστία προγράμματος τον Σεπτέμβριο του 2024 και είναι μία από τους μόνο τέσσερις μεταφορείς μεταξύ των 13 κορυφαίων που κατάφεραν να βελτιώσουν την απόδοση τους, μεταξύ Αυγούστου και Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, η Maersk βρίσκεται μόλις στο 55,5 τοις εκατό, σημειώνοντας μείωση από το 70 τοις εκατό πριν από έναν χρόνο. Η Zim, η PIL και η Wan Hai ήταν οι άλλοι μεταφορείς που κατάφεραν να βελτιώσουν την απόδοσή τους μήνα με το μήνα.
Όλοι οι κορυφαίοι μεταφορείς παρουσιάζουν σημαντική πτώση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Από μια μέση αξία 60 τοις εκατό τον Σεπτέμβριο του 2023, οι μεγαλύτεροι μεταφορείς έχουν υποχωρήσει κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες σε μέσο όρο 47 τοις εκατό τον Σεπτέμβριο του 2024. Τρεις μεταφορείς (MSC, PIL και Wan Hai) έχουν υποχωρήσει περισσότερες από 20 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Sea-Intelligence. Η μέση πτώση σε ετήσια βάση είναι 13 ποσοστιαίες μονάδες με μια μέση πτώση 2,5 ποσοστιαίων μονάδων τον Σεπτέμβριο του 2024 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Η μέση καθυστέρηση τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε κατά 0,21 ημέρες, σύμφωνα με αναφορές της Sea-Intelligence. Υπολογίζουν ότι η μέση καθυστέρηση για τις καθυστερημένες αφίξεις πλοίων είναι πλέον 5,67 ημέρες. Ο μέσος όρος για το 2024 έχει αυξηθεί κατά μισή ημέρα σε σύγκριση με τον μέσο όρο του 2023. Πριν ξεκινήσουν οι παρακάμψεις, τα πλοία είχαν κατορθώσει να μειώσουν την καθυστέρηση κάτω από πέντε ημέρες για τις καθυστερημένες αφίξεις.
Με τις παρακάμψεις γύρω από την Αφρική και τις προκλήσεις του χειμερινού καιρού νότια της Αφρικής, τα λιμάνια και οι μεταφορείς ανέδειξαν προβλήματα με τη συσσώρευση πλοίων στα λιμάνια. Αυτό δημιουργούσε αιχμές συμφόρησης σε επιμέρους λιμάνια, που προσθέτουν περαιτέρω καθυστερήσεις.
Η Maersk προειδοποίησε τη βιομηχανία την προηγούμενη εβδομάδα ότι αναμένει οι διαταραχές που προκύπτουν από τις παρακάμψεις της Ερυθράς Θάλασσας να συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι το 2025.