Ανταποκρινόμενη στις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες και στην ανάγκη διασφάλισης αξιόπιστης και βιώσιμης υπηρεσίας, η αρχή του Καναλιού του Παναμά, στοχεύει να διατηρήσει βύθισμα 13,41 μέτρων κατά το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους και μέρος του 2024, εκτός εάν υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στα καιρικά μοτίβα, που θα βγάλουν εκτός τις τρέχουσες προβλέψεις.
Το βύθισμα, θα επιτρέπει το πέρασμα 32 πλοίων την ημέρα που θα διέρχονται από τη Διώρυγα, από τα 36 που ήταν ο μέσος όρος υπό κανονικές συνθήκες. Η μεταφορική ικανότητα του Neopanamax, θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη, με μέσο όρο τις 10 ημερήσιες διελεύσεις.
Η επικοινωνία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της σχέσης μας με τους πελάτες. Λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβαλλόμενες συνθήκες, διατηρούμε μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας για να ενημερώνουμε τους πελάτες μας σχετικά με τη διαθεσιμότητα των θέσεων κράτησης», δήλωσε ο διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά, Ricaurte Vasquez.
«Ενημερώσαμε τους πελάτες μας ότι από τις 8 Αυγούστου τέθηκε σε ισχύ ένας νέος όρος κράτησης, δηλαδή ο όρος 3, για τη χρήση των κλειδαριών Panamax. Η τυπική προσφορά κρατήσεων περιλαμβάνει 23 θέσεις κράτησης για αυτές τις κλειδαριές. Σύμφωνα με τη Συνθήκη 2, σε σενάρια που περιλαμβάνουν σημαντική μείωση της χωρητικότητας (όπως κλείσιμο λωρίδων για συντήρηση), η κατανομή μειώνεται σε 16 θέσεις κράτησης. Εν τω μεταξύ, υπό τον όρο 3, όπως εφαρμόζεται επί του παρόντος, οι θέσεις κράτησης περιορίζονται σε 14 συνολικά (που περιλαμβάνουν 10 θέσεις για πλοία υπερμεγέθους και 4 θέσεις για πλοία κανονικού μεγέθους). Μέχρι σήμερα, οι κρατήσεις για τις κλειδαριές Neopanamax παραμένουν ανεπηρέαστες.»
«Αυτή η προσαρμογή, με ισχύ έως τις 21 Αυγούστου 2023, εισήχθη για να μετριάσει τη συμφόρηση πλοίων που βρίσκονται ήδη σε ουρά για διέλευση ή δρομολόγιο, τα οποία δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν κρατήσεις εκ των προτέρων», ανέφερε η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.
Παρά τους τρέχοντες περιορισμούς και τα μέτρα που λαμβάνονται, η ζήτηση παραμένει υψηλή, εξ ου και οι αυξημένοι χρόνοι αναμονής.