Η Εθνική Υπηρεσία Έρευνας της Φινλανδίας (NBI) βρήκε και ανέκτησε το χαμένο άγκιστρο του δεξαμενόπλοιου “Eagle S” του “σκοτεινού στόλου”, το οποίο υποψιάζεται ότι έχει κόψει τέσσερα υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνίας και ένα καλώδιο υψηλής τάσης στη Βαλτική την ημέρα των Χριστουγέννων. Το επόμενο βήμα στην έρευνα είναι να διαπιστωθεί πότε αποκολλήθηκε – πριν ή μετά την αίτηση των αρχών προς το Eagle S να σηκώσει το άγκιστρο που έσερνε στον βυθό.
Στις 25 Δεκεμβρίου, το καλώδιο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας EstLink 2 της Fingrid και τέσσερα υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνίας υπέστησαν ξαφνικές βλάβες. Οι διακοπές αντιστοιχούσαν στη θέση του δεξαμενόπλοιου Eagle S. Η Φινλανδία έστειλε μια αστυνομική ομάδα με ελικόπτερο και ζήτησε από το Eagle S να αλλάξει πορεία, γεγονός που δέχθηκε το πλήρωμα.
Σε έρευνα με ηχογραφητές μετά το περιστατικό, βρέθηκε μια γραμμή σύρματος μήκους περίπου 50 ναυτικών μιλίων στον βυθό. Το άγκιστρο του Eagle S ανακαλύφθηκε στο τέλος της γραμμής, κοντά στην χερσόνησο Porkkala, και Σουηδοί στρατιωτικοί διασώστες βοήθησαν να ανασυρθεί στην επιφάνεια το βράδυ της Κυριακής. Η τοποθεσία στην οποία ανακτήθηκε το κατεστραμμένο άγκιστρο βρισκόταν κοντά στο σημείο όπου οι φινλανδικές αρχές συνέστησαν στο Eagle S να σηκώσει το άγκιστρό του. Αυτό είναι ενδιαφέρον για τις αρχές, καθώς εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν το περιστατικό θα μπορούσε να είχε χειρότερες συνέπειες χωρίς την παρέμβαση της κυβέρνησης. Με βάση την προγραμματισμένη πορεία, το δεξαμενόπλοιο θα περνούσε πάνω από το καλώδιο Estlink 1, καθώς και τον αγωγό φυσικού αερίου Balticconnector.
“Εάν το άγκιστρο αποκολλήθηκε μόνο κατά τη διάρκεια της αναρρίχησης, είναι πιθανό ότι θα μπορούσε να είχε προκαλέσει περαιτέρω ζημιά στην υποθαλάσσια υποδομή αν το πλοίο είχε συνεχίσει το ταξίδι του,” δήλωσε Επιθεωρητής της Εθνικής Υπηρεσίας Έρευνας της Φιλανδίας.
Νέες εικόνες που δημοσιοποίησε η NBI δείχνουν ότι η κορυφή του άγκιστρου είναι ραγισμένη και οι πτερυγίδες του είναι πολύ πιο μικρές από το κανονικό. Προγενέστερες φωτογραφίες του Eagle S – που έχουν ληφθεί τα προηγούμενα χρόνια, όταν λειτουργούσε με διαφορετική ονομασία – δείχνουν ότι το δεξαμενόπλοιο ήταν εξοπλισμένο αρχικά με κανονικά άγκιστρα τύπου Hall ή Speck, όπως τα περισσότερα εμπορικά πλοία.