Eνώ τα θέματα ασφάλειας στις θαλάσσιες διαδρομές που περνούν μέσα από την Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα εξακολουθούν να ταλανίζουν τον τομέα των αερομεταφορών, οι μεγάλες εταιρείες παραμένουν διχασμένες σε σχέση με την αποστολή πλοίων από τα σημεία όπου επιτίθενται οι Χούθι. Με την ανάπτυξη του διεθνούς συνασπισμού ασφαλείας στην περιοχή αρκετοί αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Maersk, αρχίζουν να αποκαθιστούν ορισμένες υπηρεσίες, ενώ άλλοι συνεχίζουν να λένε ότι είναι πολύ νωρίς, λόγω της αστάθειας και των ζητημάτων ασφάλειας.
Την παραμονή των Χριστουγέννων, η Maersk ανακοίνωσε ότι προετοιμάζεται να επιτρέψει στα πλοία της να ξαναρχίσουν τη διέλευση και επεξεργαζόταν ένα σχέδιο για τα πρώτα πλοία που θα πραγματοποιήσουν την διαδρομή.
Τα χρονοδιαγράμματα που αναρτήθηκαν στον ιστότοπο της εταιρείας δείχνουν τώρα πλοία σε πολλά από τα δρομολόγια που αναφέρονται ως «Συνέχεια μέσω της Διώρυγας του Σουέζ», ενώ στην ίδια διαδρομή, άλλα πλοία παραμένουν στην πορεία που ονομάζεται «Εκτροπή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας». Το Reuters αναφέρει ότι συνολικά «αρκετές δεκάδες» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα αποκατασταθούν στις διαδρομές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αφού η Maersk ξεκίνησε στις 19 Δεκεμβρίου να επαναδρομολογεί όλα τα πλοία σε όλη την Αφρική. Η Maersk διέκοψε όλες τις διελεύσεις στις 15 Δεκεμβρίου, αφού ένα από τα πλοία της ήταν μεταξύ εκείνων που στοχοποιήθηκαν από τους Χούθι στις επιθέσεις.
Η CMA CGM ανέφερε επίσης στους πελάτες της, ότι ορισμένα πλοία έχουν πραγματοποιήσει διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και ότι «επί του παρόντος επεξεργάζεται σχέδια για τη σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ».
«Λαμβάνουμε όλα τα δυνατά μέτρα για να ελαχιστοποιήσουμε τις καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία στα πλοία και τα φορτία μας, διασφαλίζοντας παράλληλα τη μέγιστη ασφάλεια ανά πάσα στιγμή, σε αυτό το αβέβαιο σκηνικό που εξακολουθεί να επικρατεί στη νότια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας», έγραψε ο γαλλικός αερομεταφορέας στη συμβουλευτική των πελατών του, στις 26 Δεκεμβρίου.
Οι μεταφορείς επιθυμούν να διατηρήσουν την ασφάλεια, ενώ θέλουν επίσης να μειώσουν τις καθυστερήσεις και τις διακοπές στην υπηρεσία τους, που αυξάνουν το κόστος. Οι αναλυτές τονίζουν ότι η εκτροπή γύρω από την Αφρική, μπορεί να προσθέσει έως και δύο εβδομάδες για ένα πλοίο που πλέει από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη και σχεδόν τρεις εβδομάδες για δρομολόγια στη Μεσόγειο, από την Ασία. Ακόμη και τα δρομολόγια προς την ανατολική ακτή των ΗΠΑ απαιτούν μια επιπλέον εβδομάδα χρόνου διέλευσης, για να φτάσουν στην Αφρική.
Το Bloomberg Intelligence έγραψε σε μια ενημέρωση ότι οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αυξηθεί έως και 26% τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες από τότε που ξεκίνησαν τα ζητήματα ασφαλείας. Οι διακοπές σημαίνουν επίσης ότι πρέπει να διατεθεί πρόσθετη χωρητικότητα και πλοία, προκειμένου οι αερομεταφορείς να διατηρήσουν τις προγραμματισμένες αναχωρήσεις τους.
Ο διεθνής συνασπισμός, σύμφωνα με το Bloomberg, ενημέρωσε τους αερομεταφορείς ότι ο κίνδυνος φαίνεται να είναι μεγαλύτερος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όλες οι επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και οι πύραυλοι που εκτοξεύτηκαν από την Υεμένη, ήταν κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς οι επιθέσεις τη νύχτα θεωρούνται δύσκολες.
Άλλοι μεταφορείς όπως η MSC παραμένουν πιστοί στο σχεδιασμό τους για εκτροπή των διαδρομών τους, μέχρι την αποκατάσταση της ασφάλειας.