Τα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας έχουν επισκευάσει πάνω από 500 ξένα και ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία, από τότε που η ONEX Shipyards and Technologies με έδρα τη Νέα Υόρκη ανέλαβε την ιδιοκτησία τους.
Υπό την ηγεσία του Πάνου Ξενοκώστα, η Onex ανέλαβε το ναυπηγείο της Σύρου το 2019 και λίγο καιρό αργότερα προχώρησε στο επόμενο βήμα, αγοράζοντας το ναυπηγείο της Ελευσίνας, αναστρέφοντας την τύχη των προβληματικών εταιρειών.
Το 80% των πλοίων που επισκεύασαν τα δύο αναστηλωμένα ναυπηγεία ανήκουν σε Ελλαδίτες.
“Οι Έλληνες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία, φαίνεται να εμπιστεύονται ξανά την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και υποστηρίζουν πρακτικά την οικονομική και γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας,” δήλωσε η Onex.
“Ο αριθμός των πλοίων που έχουν επισκευαστεί στα δύο ναυπηγεία αποτελεί ρεκόρ για την βιομηχανία, ειδικά εάν ληφθεί υπόψη η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονταν για σχεδόν τρεις δεκαετίες,” πρόσθεσε η Onex.
Συγκεκριμένα, 438 πλοία επισκευάστηκαν στη Σύρο, ενώ το έργο επισκευής ολοκληρώθηκε σε 62 από αυτά στην Ελευσίνα.
Το πιο πρόσφατο ήταν το χημικό τάνκερ Olympic Glory, 36,990dwt, κατασκευασμένο το 2005, το οποίο βρίσκεται στη Σύρο και είναι το 500ο πλοίο που επισκευάστηκε στα ναυπηγεία της Onex.
Ο επιχειρηματικός σχεδιασμός της Onex περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 550 εκατομμυρίων δολαρίων για τα ναυπηγεία, με στόχο την αύξηση των επισκευαστικών επιχειρήσεων σε 300 πλοία το χρόνο.
Στήριξη σε αυτά τα φιλόδοξα σχέδια παρείχε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Αμερικανικής Διεθνούς Αναπτυξιακής Χρηματοδοτικής Εταιρείας (DFC), Σκότ Νέιθαν, υπογράφοντας συμφωνία χρηματοδότησης για δάνειο ύψους 125 εκατομμυρίων δολαρίων προς τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Βιομηχανίες της Onex, ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού ανάκαμψης.