Συνεχή πορεία ανάπτυξης καταγράφει το Νηολόγιο Πλοίων του Παναμά ,διατηρώντας την ηγετική του θέση στον τομέα, καθώς συνεχίζει να αναβαθμίζει το νηολόγιο του. Ο Παναμάς και η Λιβερία συνεχίζουν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την ηγετική θέση.
Στο τέλος της χρονιάς, το νηολόγιο αναφέρει δεδομένα που δείχνουν ότι αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του έτους, κλείνοντας το 2023 με 8.540 πλοία, καθιστώντας το, ως το μεγαλύτερο νηολόγιο, ως προς τον αριθμό των πλοίων.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, η διοίκηση υπογραμμίζει ότι το νηολόγιο είχε καθαρή αύξηση των πλοίων της. Ο Παναμάς αντιμετωπίζει αυξημένες προκλήσεις από το νηολόγιο της Λιβερίας που αναπτύσσεται γρήγορα.
Παρόλο που έχει λιγότερα πλοία, η Λιβερία ξεπέρασε τον Παναμά στο συνολικό κατατονικό φορτίο μέχρι τα μέσα του 2023.
Η IHS Markit ανέφερε ότι η Λιβερία έφτασε τους 252 εκατομμύρια κατατονικούς τόνους μέχρι το τέλος Ιουλίου, ενώ η Clarksons Research έθεσε τη Λιβερία μπροστά κατά ένα ποσοστό, στα μέσα του 2023.
Τώρα ο Παναμάς αναφέρει δεδομένα της IHS Markit, που δείχνουν ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς η σημαία του Παναμά ήταν σε 8.540 πλοία με συνολικά 251,1 εκατομμύρια κατατονικούς τόνους.
Παναμάς και Λιβερία είχαν έκαστοι από ένα ποσοστό αγοράς 16% μέχρι τα μέσα του 2023 και ο Παναμάς υπογραμμίζει ότι σύμφωνα με την Clarkson’s, διατήρησε αυτό το 16%, ενώ εκσυγχρονίζει το νηολόγιο του. Η τρέχουσα διοίκηση του Νηολογίου του Παναμά σημειώνει ότι πέτυχε ποσοστό διατήρησης 29% το 2023, που προχωρά πέρα από τον μέσο όρο διατήρησης του 28%, από τότε που ανέλαβε την ηγεσία της διοίκησης το 2019, ενώ διπλασίασε του δεκαετούς κύκλους μέσου ποσοστού διατήρησης που ήταν στο 14%.
Έχοντας ένα μεγάλο κληρονομικό στόλο, ο Παναμάς αντιμετώπισε προκλήσεις με γερασμένα πλοία, τα οποία υποστήριζαν ότι αποτελούσαν μέρος αυξανόμενου λόγου κράτησης για πλοία υπό τη σημαία του.
Υπογραμμίζουν την επιτυχία της προσπάθειας τους, αναφέροντας ότι περισσότερα από τα μισά (56,7%) των πλοίων, που βρίσκονταν κάτω από τη σημαία του το 2023, είναι κάτω των 15 ετών και έχουν μέση ηλικία τεσσάρων ετών. Ανάμεσα στα πλοία που εισήλθαν στο νηολόγιο του το 2023, 339 είναι νέας κατασκευής.
Το Νηολόγιο Πλοίων του Παναμά υπογραμμίζει τις συνεχείς προσπάθειες της διοίκησης για τη βελτίωση της ποιότητας του στόλου για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης.
Πέρυσι, η διοίκηση ακύρωσε το νηολόγιο 161 πλοίων που αντιπροσώπευαν σχεδόν 1,3 εκατομμύριο κατατονικούς τόνους. Η μέση ηλικία των πλοίων που αφαιρέθηκαν από το νηολόγιο, ήταν περίπου στα 17 χρόνια.