Η μεγάλη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk ξεκίνησε την κατασκευή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου χωρητικότητας 16.200 TEU, που μπορούν να λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη.
Συγκεκριμένα, η νοτιοκορεάτικη ναυπηγός Hyundai Heavy Industries οργάνωσε μια τελετή κοπής χάλυβα, για αυτό που πιστεύεται ότι είναι το πρώτο σκάφος από τη νέα σειρά πλοίων, στις 28 Νοεμβρίου 2022.
Στην τελετή κοπής του χάλυβα παρευρέθηκαν οι εκπρόσωποι των HHI, Maersk και ABS, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για την ταξινόμηση του σκάφους.
Η δοκιμή έγκρισης του κύριου κινητήρα, αναμένεται την άνοιξη του 2023.
Η Maersk διαθέτει συνολικά 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινούνται με μεθανόλη κατά παραγγελία στη Hyundai Heavy Industries και στο Hyundai Mipo Dockyard. Αυτά περιλαμβάνουν έξι πλοία χωρητικότητας 17.000 TEU που παραγγέλθηκαν τον περασμένο Οκτώβριο, δώδεκα πλοία 16.000 TEU και ένα τροφοδότη που παραγγέλθηκε το 2021. Τα πλοία διπλού καυσίμου θα μπορούν να καίνε μεθανόλη καθώς και συμβατικά καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Ο τροφοδότης αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο της Maersk το 2023, ενώ η πρώτη νέα κατασκευή από την παρτίδα των 16.000 TEU έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2024. Τα έξι πλοία των 17.000 TEU θα είναι έτοιμα για παράδοση μέχρι το 2025.
Σύμφωνα με την εταιρεία, από την παράδοση 19 συνολικά «πράσινων» πλοίων, θα προκύψει εξοικονόμηση εκπομπών CO2 περίπου 2,3 εκατομμυρίων τόνων.
Τα πλοία θα χρειαστούν περίπου 750.000 τόνους πράσινης μεθανόλης.
Η εταιρεία έχει υπογράψει οκτώ συμφωνίες προμήθειας με εταίρους σε όλο τον κόσμο, η πιο πρόσφατη που συμφωνήθηκε με την SunGas Renewables, Inc., που εδρεύει στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία έχει αναγνωρίσει την πράσινη μεθανόλη, ως την καλύτερη επιλογή καυσίμου για τη στρατηγική απανθρακοποίησης της, καθώς η τεχνολογία κινητήρων μεθανόλης είναι διαθέσιμη και αποδεδειγμένη σε λειτουργία, το καύσιμο είναι σχετικά εύκολο στη χρήση και οι προκλήσεις ασφάλειας είναι διαχειρίσιμες.
Επιπλέον, η μεθανόλη είναι βιοδιασπώμενη, γεγονός που αποτελεί ένα άλλο πλεονέκτημα σε περιπτώσεις διαρροής καυσίμων, καθώς δεν θα ήταν επιβλαβής για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Η Maersk εξετάζει τις δυνατότητες της αμμωνίας ως ένα από τα μελλοντικά καύσιμα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας μαζί με το βιοντίζελ και το υγρό υδρογόνο.