Μια εβδομάδα αφότου κυκλοφόρησε η είδηση ότι ο γερμανικός κολοσσός λιανικής Lidl, μέρος του Ομίλου Schwarz, είχε καταθέσει σήμα κατατεθέν για την έναρξη μιας νέας ναυτιλιακής γραμμής για τη μεταφορά των εμπορευμάτων της, η εταιρεία φέρεται να έχει συμφωνήσει να ναυλώσει τρία πλοία και να αποκτήσει ένα τέταρτο. Με βάση τις τρέχουσες συμφωνίες ναύλωσης για τα πλοία, οι παρατηρητές αναμένουν ότι η Lidl θα ξεκινήσει τις δραστηριότητές της για την Tailwind Shipping Lines μέσα στους επόμενους μήνες.
Ο διαχειριστής υπεραγορών στην Ευρώπη είναι μέρος του πέμπτου μεγαλύτερου λιανοπωλητή στον κόσμο και φέρεται να αναζητούσε μεγαλύτερη συνέπεια και ευελιξία στη διαχείριση τμημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού του. Πληροφορίες από τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η Lidl θα λειτουργεί τα πλοία της παράλληλα με τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τους μεταφορείς για ένα μέρος των μεταφορικών της αναγκών. Η Lidl επιβεβαίωσε ότι στο μέλλον σχεδιάζει να μεταφέρει ένα μέρος του όγκου των εμπορευμάτων της, που αναφέρεται ότι κυμαίνεται μεταξύ 400 και 500 TEU την εβδομάδα, στα δικά της πλοία.
Η εταιρεία φέρεται να έχει ναυλώσει τρία μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για δύο χρόνια και βάζει πλώρη για ένα ακόμη.
Τα πλοία θα ναυλωθούν για λογαριασμό της Lidl, από τον ιδιοκτήτη τους Peter Dohle Schiffahrt στο Αμβούργο, ο οποίος κατέχει και διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Lidl ναυλώνει τα αδελφά πλοία Wiking και Jadrana σύμφωνα με την Alphaliner. Και τα δύο πλοία κατασκευάστηκαν στην Κίνα και παραδόθηκαν το 2014 και το 2016. Καθένα από αυτά έχει χωρητικότητα μεταφοράς 4.957 κιβωτίων, 20 ποδιών ή 2.430 κιβωτίων μήκους 40 ποδιών, συμπεριλαμβανομένων βυσμάτων για 600 εμπορευματοκιβώτια. Κάθε ένα από τα σκάφη, έχει μήκος 836 πόδια και είναι 58.000 dwt.
Το τρίτο σκάφος είναι το Talassia, που ναυπηγήθηκε στην Κίνα και παραδόθηκε το 2005. Το σκάφος 68.288 dwt μπορεί να μεταφέρει έως και 5.527 κιβώτια των 20 ποδιών και έχει 500 βύσματα σκοπευτηρίου.
Ο Michael Vinnen, διευθυντής της F. A. Vinnen & Co. επιβεβαίωσε τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης λέγοντας ότι η εταιρεία του έχει ναυλώσει το Merkur Ocean χωρητικότητας 51.000 dwt στην Tailwind. Στον λογαριασμό του στο LinkedIn, γράφει, «Ανυπομονούμε πολύ να συνεργαστούμε με την Tailwind Shipping Lines και είμαστε περήφανοι που επέλεξαν το σκάφος μας. Επομένως, μην ξεχάσετε να ψωνίσετε από τα Lidl για να κρατήσετε το σκάφος μας πλήρως φορτωμένο.» Το πλοίο έχει χωρητικότητα 3.868 TEU συμπεριλαμβανομένων 500 βυσμάτων σκάφους.
Η Lidl αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για τα ναυτιλιακά της σχέδια, αλλά η Alphaliner εικάζει ότι τα πλοία θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 11.000 καταστήματα και δραστηριοποιείται σε 32 χώρες. Εικάζεται ότι το πρώτο δρομολόγιο θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2022.
Η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt τονίζει ότι η Lidl δεν είναι η πρώτη γερμανική εταιρεία που επιδιώκει ισχυρότερο έλεγχο στη ναυτιλία της. Στην κατεύθυνση κινήθηκαν και οι κολοσοί Esprit, Christ, Mango, Home 24 και Swiss Coop, που συνεργάστηκαν με τον όμιλο Xstaff για τη διαχείριση των μεταφορών τους.