EnaliosEnaliosEnalios
Ειδοποιήσεις Περισσότερα
Μέγεθος ΓραμματοσειράςΑα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑΠερισσότερα
    Μία θάλασσα ευκαιριών – Παγκόσμια Ημέρα των Γυναικών στη Ναυτιλία
    18/05/2025
    Σπουδαία άνοδος της Κυπριακής σημαίας στην “Λευκή Λίστα” του Tokyo MoU για το 2024
    11/05/2025
    Σε ισχύ από 1η Μαΐου αυστηρότερα μέτρα για καθαρή ναυτιλία στην Μεσόγειο
    02/05/2025
    Θαλάσσια ασφάλεια: Ο «σκιώδης» στόλος στο μικροσκόπιο της ΕΕ
    28/04/2025
    Ο Πούτιν στέλνει βοήθεια στο Ιράν μετά τη φονική έκρηξη στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζαΐ – Δεκάδες νεκροί
    28/04/2025
  • ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠερισσότερα
    Δείτε την 9η παραλία της Κύπρου χωρίς πλαστικά – Η αξία του βιώσιμου τουρισμού
    13/05/2025
    Ένα βήμα πιο κοντά στα ναυτικά και γαλάζια επαγγέλματα, νέοι της Κύπρου
    03/05/2025
    Μια θάλασσα από παιδιά, αλληλεπίδρασαν ανακαλύπτοντας τους ωκεανούς ρομποτικά (φωτογραφίες)
    22/03/2025
    Αποζημίωση 270 χιλ ευρώ στους επαγγελματίες ψαράδες του Αλιευτικού Καταφυγίου Λιοπετρίου
    12/03/2025
    Yφυπουργείο Ναυτιλίας: Καλεί σε δράσεις για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας
    12/03/2025
  • ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
    ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥΠερισσότερα
    Mauna Kea: Ο Κρυμμένος γίγαντας του Ειρηνικού που είναι μεγαλύτερος και από το Έβερεστ
    11/01/2025
    Αρχαιολόγοι στην Ρωσία ανακάλυψαν ναυάγιο 300 ετών σε αμμόλοφους – Βρήκαν super food στα αμπάρια
    05/01/2025
    Ανακαλύφθηκε ναυάγιο στη Σικελία που μπορεί να προσφέρει νέες γνώσεις για την αρχαία Ελλάδα
    02/01/2025
    Ανακαλύπτοντας ένα υποβρύχιο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στον πυθμένα του Αιγαίου
    25/11/2024
    Σπουδαία ανακάλυψη: Ναυάγιο από τα τέλη του 1ου αιώνα π.Χ. με 40 αμφορείς βρέθηκε στις Συρακούσες
    02/11/2024
  • Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ
    Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣΠερισσότερα
    Η Multimarine ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, στην Άμυνα – Eπιτυχής συμμετοχή στην DEFEA
    08/05/2025
    Δυναμική η συμμετοχή της Κύπρου στη διεθνή έκθεση DEFEA – Άμυνας, Ασφάλειας και Τεχνολογίας
    06/05/2025
    Υπερπολυτελές γιοτ Lamborghini, βυθίστηκε στο Mαϊάμι – Ιnfluencers επιβεβαίνουσες έβγαζαν selfies (βίντεο)
    05/05/2025
    ‘EONIOS’: Στην Αγία Νάπα το πρώτο Αυτόνομο Σύστημα Σμήνους Υποβρύχιων Οχημάτων (βίντεο)
    25/02/2025
    Ιαπωνία: Aνανεώσιμη ενέργεια με τη δύναμη της θάλασσας
    24/02/2025
  • ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥ
    ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥΠερισσότερα
    Παύλος Κοντίδης: Mας έκανε ξανά περήφανους – Παγκόσμιος πρωταθλητής για τρίτη φορά!
    17/05/2025
    Το θαύμα της επιβίωσης δύτη που ξέμεινε στο βυθό για  28 λεπτά χωρίς οξυγόνο
    15/05/2025
    Κυπριακή Εθνική Στρατηγική Υποβρύχιου Περιβάλλοντος
    04/03/2025
    Η Ναυτιλία στη MAGA Εποχή
    18/02/2025
    Μοναδικές εικόνες του υποθαλάσσιου πλούτου, παρουσίασε ο Κύπριος φωτογράφος Κώστας Κωσταντίνου
    09/02/2025
  • ΕΝΑΛΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
    ΕΝΑΛΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣΠερισσότερα
    Ατλαντικός Ωκεανός: Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια υποθαλάσσια “Χαμένη Πόλη” (βίντεο)
    20/04/2025
    O Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού, μία εκπληκτική εμπειρία οδήγησης
    16/11/2024
    Τι αποκαλύπτουν τα οστά ναυτικών που πνίγηκαν πριν από 500 χρόνια
    09/11/2024
    Τιτανικός: Εξερεύνησε το θρυλικό πλοίο και γίνε για λίγο ο “The Legend of The Titanic” (εικόνες)
    14/09/2024
    Ναυάγιο του Αδρίας: Για πρώτη φορά, δημοσιεύονται φωτογραφίες του βυθσμένου ατμόπλοιου
    09/09/2024
  • ΑΛΛΑ

    Θάλασσες του Κόσμου

    Περισσότερα

    Πόσο λίγο έχουμε αντικρίσει από τον παγκόσμιο βυθό – Εντυπωσιακά ευρήματα από υποβρύχιες αποστολές

    14/05/2025
    Σεισμός 7,1 Ρίχτερ στα νησιά Τόνγκα του Ειρηνικού – Προειδοποίηση για τσουνάμι
    30/03/2025
    Αφρική: H διάσπαση της τεκτονικής πλάκας, δημιουργεί νέο ωκεανό (βίντεο)
    24/03/2025
    Δελφίνια υποδέχθηκαν τους αστροναύτες της NASA κατά την προσθαλάσσωση τους (ΒΙΝΤΕΟ)
    19/03/2025

    Γεύσεις από Θάλασσα

    Περισσότερα

    Γιατί τρώμε μπακαλιάρο με σκορδαλιά την 25η Μαρτίου – Ένα ελληνικό έθιμο που καθιερώθηκε

    25/03/2025
    Ντοκιμαντέρ του  γαλλικού καναλιού France 3 στις κυπριακές θάλασσες με τη συμμετοχή του CMMI
    12/03/2025
    Αυτά είναι τα πιο μολυσμένα ψάρια σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Ευρώπης
    23/02/2025
    Aπό τα πιο υγιεινά ψάρια: Συνίστανται στη διατροφή μας, δύο φορές τη βδομάδα
    20/01/2025

    Μπλέ Διαδρομές

    Περισσότερα

    Το Daleela σηκώνει άγκυρα για τέταρτη χρονιά με προορισμό τον Πειραιά

    24/03/2025
    H πράσινη μετάβαση (Fit for 55) εκτοξεύει και τα ακτοπλοϊκά εισητήρια στην Ελλάδα
    20/01/2025
    Νέα oπτική στη βιώσιμη πολυτελή κρουαζιέρα της Αρκτικής
    08/01/2025
    Νέα Παγκύπρια επίδοση  στο νερό για κύπρια αθλήτρια
    11/12/2024
ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ: Shipping Industry Proposes $5 Billion Program to Help Decarbonize Shipping
Share
EnaliosEnalios
Μέγεθος ΓραμματοσειράςΑα
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
  • ΕΝΑΛΙΟΣ
    • Ναυτιλία
    • Γαλάζια Οικονομία
    • Θησαυροί του Βυθού
    • Τεχνολογία στους Ωκεανούς
    • Πρωταγωνιστές του Γαλάζιου
    • Ενάλιες Αναζητήσεις
    • Θάλασσες του Κόσμου
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Γεύσεις από Θάλασσα
    • Ειδήσεις εν πλώ
    • Θαλάσσιο Περιβάλλον
    • Μπλέ Διαδρομές
    • Χόμπι
    • “Sea” You
    • News in English
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    • Ποιοι Είμαστε
    • Επικοινωνία
    • Πολιτική Απορρήτου
Follow US
  • Ποιοι Είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου
© 2023 Enalios. All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
News in English

Shipping Industry Proposes $5 Billion Program to Help Decarbonize Shipping

Τελευταία Ενημέρωση: 02/12/2023 στις 1:27 μμ
Δημοσιεύτηκε 02/12/2023
Share
SHARE

The global shipping industry is urgently calling on governments to move forward on a proposal for a $5 billion industry-financed research and development program that would help accelerate zero-carbon fuels and technologies as the International Maritime Organization is finalizing its decarbonization strategy.

The proposal was put forth by a group of international shipowner associations whose membership collectively controls over 90% of the world merchant fleet. The call comes ahead of this week’s meeting of IMO’s Marine Environment Protection Committee (MEPC) to consider important next steps in the IMO’s initial strategy for reducing greenhouse emissions from maritime transport.

Although total emissions from shipping are about 7% lower than in 2008, there is a limit to what can be achieved so long as ships remain dependent on fossil fuels and global demand for maritime services continues to grow, the group said in a joint statement.

The IMO in 2018 set out its ambition to reduce total emissions from international shipping by at least 50% by 2050 compared to 2008. But how the shipping industry will meet this goal is still to be determined.

Experts say it will require identifying and developing new zero-carbon technologies so that commercially viable zero-carbon ships can begin to operate in the 2030’s. While some potential solutions have been proposed, such as hydrogen or ammonia produced from renewable energy sources, these technologies needed do not yet exist in a scale or form that can be applied to large ocean-going ships. Also, a host of complex technical questions remain to be answered, including safety, storage, distribution, energy density considerations and lifecycle impacts.

“In short, we do not yet know what the fuels of the future will be,” said the joint statement.

“The shipping industry has therefore proposed a USD 5 billion R&D programme, to be overseen by IMO and financed through a required R&D contribution of USD 2 per tonne of marine fuel consumed. The R&D programme would be managed through a non-governmental research and development organisation – an International Maritime Research and Development Board or IMRB.  The co-sponsors emphasize that for the proposal to work, the R&D contributions need to be compulsory via an IMO regulation, to ensure that all shipping companies globally contribute, in a fair and equitable manner, and that the necessary funds will be generated to achieve the programme’s objectives,” the statement said.

The international shipowner associations backing the proposal include BIMCO, Cruise Lines International Association, INTERCARGO, INTERFERRY, International Chamber of Shipping, INTERTANKO, International Parcel Tankers Association and the World Shipping Council.

According to the group, a number of governments have already shown interest in the program, subject to addressing issues such as governance.

“The Industry is eager to work with governments to ensure that this initiative is implemented as soon as possible and calls on the IMO Marine Environment Protection Committee to support the development of the IMRB concept at its critical meeting starting November 16th. The IMO 2050 climate targets can only be achieved with the immediate acceleration of zero-carbon fuels and technologies, and the IMRB is a crucial vehicle for driving the progress needed to build a zero-carbon shipping industry,” the joint statement said.

“The only way we will decarbonize deep-sea shipping is through identifying and developing the fuels of the future. We have no time to waste, and the IMRB is a proposal that allows us to begin now,” says John Butler, CEO of World Shipping Council.

Highlights of the International Maritime Research and Development Board (IMRB) proposal, as outlined by the trade groups, are as follows:

  • The IMRB would be quasi-independent, subject to IMO Oversight, with the sole duty to accelerate the research and development of low-carbon and zero-carbon fuels, energy sources, propulsion systems and other new GHG reduction technologies, operating under a Charter approved by the IMO.
  • An International Maritime Research Fund (IMRF) would provide industry financing for the IMRB research and development programmes, collecting about USD 5 billion over a ten-year period via contributions of USD 2 per tonne of fuel consumed by every ship.
  • Other relevant stakeholders such as energy suppliers, technology companies, research and development institutions and foundations would be welcome to participate and contribute to the International Maritime Research Board and its work.
  • The IMRB is designed to work itself out of a job in 10-15 years by delivering research and development projects that will then allow commercial entities to provide the technologies and services that will move proven technologies into the global fleet by the 2030s, so that the IMO target for 2050 can be achieved.
  • The shipping industry organisations behind the proposal emphasise that the USD 2 contribution is not to be seen as a market-based CO2 reduction measure as it would only exist for a defined technical purpose – the acceleration of R&D for zero-carbon propulsion systems.

The proposal comes as the IMO’s Marine Environment Protection Committee (MEPC) is planned to meet virtually for its 75th session this week to discuss crucial measures to further reduce greenhouse gas (GHG) emissions from ships. Among other items, the MEPC is expected to adopt amendments to the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships (MARPOL) to significantly strengthen the “phase 3” requirements of the Energy Efficiency Design Index (EEDI) – meaning that new ships built from 2022 will have to be significantly more energy-efficient. The MEPC will also discuss draft proposed amendments to MARPOL on short-term measures to reduce the carbon intensity of shipping with the aim of adding further energy efficiency requirements which would also apply to existing ships.

Source:gcaptain.com

The new Regime of the prolonged Cyprus Tonnage Tax and Seafarer scheme

Study in Nature: Protecting the Ocean Delivers a Comprehensive Solution for Climate, Fishing and Biodiversity

U.S. Ambassador named Honorary President of Propeller Club of the United States, Port of Limassol

Mammoth underground ocean contains 3x more water than all oceans combined

Posidonia sets new standards in Society, Economy, Health and Environment impact achievements

Μοιραστείτε το
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Εκτύπωση
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ Bloomberg: “IMO’s approach doesn’t match up with Paris climate agreement”
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ «Πράσινη» Ναυτιλία: Ο ΙΜΟ, η κριτική και η παρέμβαση ΕΕ

Τελευταία Νέα

Νέες αναλύσεις του νερού στην παραλία  Lady’s Mile
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ 19/05/2025
Το Θαύμα της Θάλασσας στην Τζίντο: Ένα Μοναδικό Φυσικό Φαινόμενο στη Νότια Κορέα
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 19/05/2025
Θέμα ωρών η αποκατάσταση της παραλίας Ladys Mile
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ 18/05/2025
Θανατηφόρο με ιστιοφόρο στο Μπρούκλιν: Συγκλονίζουν αυτόπτες μάρτυρες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ 18/05/2025

Follow Us

10kLike
659Follow
10Subscribe
- Advertisement -
Ad imageAd image

Advertise

  • Advertise with us
  • Newsletters
  • Deal
ENALIOS

H νέα διαδικτυακή πλατφόρμα που απευθύνεται στους εραστές του γαλάζιου με ότι αυτό συνεπάγεται. Επίκεντρο η θάλασσα και ο πλούτος της.

Το έργο υποβλήθηκε στα πλαίσια του Σχεδίου Ψηφιακής Αναβάθμισης των Επιχειρήσεων και συνχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό ταμείο περιφερειακής Ανάπτυξης και την Κυπριακή Δημοκρατία.

10kLike
659Follow
10Subscribe
EnaliosEnalios
Follow US
© 2024 Enalios. All Rights Reserved. Designed by Redwolf Ogilvy
  • Ποιοι Είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?