Μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα εκτρέπει τον στόλο της η Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηωάννου, στον απόηχο των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων στο Στενό Μπαμπ ελ Μαντέμπ και στον Κόλπο του Άντεν. Παράλληλα με το διευρυμένο ναυπηγικό πρόγραμμα, η εταιρεία συνεχίζει να αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και τον υφιστάμενο στόλο της.
«Έχουμε εκτρέψει τον στόλο από τη συγκεκριμένη περιοχή. Παρ’ όλα αυτά, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση για να αξιολογήσουμε αν οι διαταραχές στο εμπόριο θα μπορούσαν να έχουν κάποιο αντίκτυπο στη λειτουργία ή στην οικονομική μας απόδοση» σχολίασε η διοίκηση της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων.
Σημειώνεται ότι οι Χούθι στοχεύουν διαρκώς τελευταία πλοία και ιδιαίτερα φορτηγά που ανήκουν σε εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
«Πράσινες» αναβαθμίσεις
Παράλληλα με το διευρυμένο ναυπηγικό πρόγραμμα, η Safe Bulkers συνεχίζει να αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και τον υφιστάμενο στόλο. Στο τελευταίο τρίμηνο του 2023, η εισηγμένη ολοκλήρωσε περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις στα bulkers Zoe (κατασκευής 2013) και Xenia (κατασκευής 2006), ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 σειρά πήραν τα Agios Spyridonas (κατασκευής 2010) και Venus Harmony (κατασκευής 2013).
Τρία ακόμη πλοία είναι προγραμματισμένα να αναβαθμιστούν, με διαδικασίες που συμπεριλαμβάνουν και την εγκατάσταση ενός scrubber, ενώ η εταιρεία εξακολουθεί να χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα σε συγκεκριμένα ταξίδια.
Τα αποτελέσματα
Τα έσοδα της Safe Bulkers ανήλθαν σε 82,3 εκατ. δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2023 και στα 284,4 εκατ. δολάρια στο σύνολο του έτους, έναντι 86,7 εκατ. δολαρίων και 349,7 εκατ. δολαρίων τις αντίστοιχες περιόδους του 2022. Παράλληλα, τα κέρδη ανήλθαν στα 27,6 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο (έναντι 34,9 εκατ. δολαρίων το 2022) και στα 77,4 εκατ. δολάρια στο έτος (από 172,6 εκατ. δολάρια).