Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει ενισχύσει μια απότομη άνοδο στις χρεώσεις των ναυτιλιακών μεταφορών τους τελευταίους δύο μήνες, αλλά υπάρχουν ενδείξεις ότι η πίεση για αύξηση των ναυτιλιακών τιμών στις βασικές εμπορικές διαδρομές, ενδέχεται να έχει φτάσει στο αποκορύφωμα της. Οι τιμές στη ναυτιλία και τις θαλάσσιες διαδρομές από την Ασία προς τις ΗΠΑ αρχίζουν να μειώνονται, βασιζόμενες στην ανάλυση των πιο πρόσφατων δεδομένων φορτίων από την Xeneta, μια κορυφαία πλατφόρμα σύγκρισης ναυτιλιακών και αεροπορικών μεταφορών.
Οι τιμές στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο εάρχισαν ήδη ήδη να μειώνονται στο τέλος Ιανουαρίου.
Αν η τελευταία μείωση των τιμών διατηρηθεί, αυτό θα δώσει μια κάποια ανακούφιση στους αμερικανούς ναυλωτές που έχουν δει τις τιμές των θαλάσσιων μεταφορών, από την Ανατολική Ασία προς τις ΗΠΑ να αυξάνονται σε γενικό εύρος από 146% (Ανατολική Ακτή) έως 186% (Δυτική Ακτή), λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η αναστροφή στις τιμές των θαλάσσιων μεταφορών παρατηρείται, παρά την απειλή για τις παγκόσμιες εταιρείες εμπορικής ναυτιλίας που δεν δείχνει για την ώρα να υποχωρεί.
Σύμφωνα με την Xeneta, οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν ελαφρώς από 6.260 δολάρια ανά FEU την 1η Φεβρουαρίου, σε 6.100 δολάρια στις 15 Φεβρουαρίου. Οι τιμές από την Ανατολική Ασία προς τη Δυτική Ακτή έχουν μειωθεί από 4.730 δολάρια ανά FEU σε 4.680 δολάρια, την ίδια χρονική περίοδο. Τα δεδομένα δείχνουν, ότι μια κορύφωση στις τιμές εκτός συμβολαίου από την Ανατολική Ασία προς τις ΗΠΑ ενδέχεται να επιτευχθεί, μετά την κορύφωση στις τιμές εκτός συμβολαίου από την τελευταία σειρά γενικών αυξήσεων τιμών (GRIs), που εφαρμόστηκαν στις αρχές Φεβρουαρίου.
Τα δεδομένα της Xeneta συγκεντρώνονται από περισσότερα από 400 εκατομμύρια σημεία δεδομένων.
Ενώ αυτή είναι μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη για τους εισαγωγείς στις ΗΠΑ, οι τιμές εκτός συμβολαίου στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ είναι ακόμη μέχρι και 146% πάνω, σε σύγκριση με τις 14 Δεκεμβρίου, και 186% προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.
Σε αντίθεση με την περίοδο του Covid-19, όπου οι διακοπές συνέχιζαν να προκαλούν χάος, τώρα οι ναυλωτές και οι μεταφορείς γνωρίζουν τι αντιμετωπίζουν όσον αφορά τα πλοία που ανακατευθύνονται γύρω από την Αφρική για να αποφευχθεί το Κανάλι του Σουέζ,.
Η χρονική στιγμή των μειώσεων των τιμών, μπορεί να επηρεάσει τα νέα συμβόλαια που συζητούνται μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών και των ναυλωτών στις αρχές του Μαρτίου.