Νέα

  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Maersk: Εκδίδει το 1ο πράσινο ομόλογο για χρηματοδότηση νέων κατασκευών

Ο ναυτιλιακός κολοσσός εμπορευματοκιβωτίων και εφοδιασμού AP Moller – Maersk έχει τοποθετήσει το εναρκτήριο πράσινο ομόλογό του, ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ (567 εκατομμύρια δολάρια) για να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του πρώτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγέθους feeder και της σειράς 8 μεγάλων ποντοπόρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα είναι ικανά να λειτουργούν με μεθανόλη ουδέτερη σε άνθρακα.

Όπως έγινε γνωστό, το 10ετές πράσινο ομόλογο έρχεται κάτω από την ομπρέλα του νεοσύστατου Green Finance Framework της Maersk και έχει εκπληρώσει ένα τελικό βιβλίο παραγγελιών ύψους 3,7 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε σε ένα κουπόνι 0,75%, το χαμηλότερο ετήσιο επιτόκιο που έχει υπάρξει ποτέ για τη Maersk.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το Πράσινο Χρηματοοικονομικό Πλαίσιο έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στην εταιρεία να εκδίδει μια ποικιλία βιώσιμων χρηματοδοτικών μέσων που μπορεί να περιλαμβάνουν ομόλογα, δάνεια, χρηματοδότηση έργων και άλλα μέσα.

Καθιερώνοντας το νέο Πράσινο Χρηματοοικονομικό Πλαίσιο, η Maersk σκοπεύει να ευθυγραμμίσει τη χρηματοδοτική στρατηγική της με τον στόχο της να γίνει ουδέτερος ως προς τον άνθρακα έως το 2050.

«Η έκδοση Πράσινων Χρηματοδοτικών Μέσων είναι ένα περαιτέρω βήμα για την ενσωμάτωση της βιωσιμότητας στις χρηματοδοτικές μας δραστηριότητες, καθώς είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη διοχέτευση επενδύσεων σε έργα με θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο και ως εκ τούτου συμβάλλει στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (SDGs) και της Συμφωνίας του Παρισιού», εξήγησε ο Patrick Jany, οικονομικός διευθυντής της AP Moller – Maersk.

«Με αυτό το πράσινο ομόλογο, στοχεύουμε στη διαφοροποίηση της επενδυτικής μας βάσης προσεγγίζοντας νέους επενδυτές και αυξάνοντας τη διαφάνεια των φιλοδοξιών και των ESG επιδόσεών μας ακόμη περισσότερο προς τους μετόχους μας».

Τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, η Maersk έγινε πρωτοσέλιδο με μια παραγγελία για οκτώ ποντοπόρα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 16.000 TEU, ικανά να λειτουργούν με μεθανόλη ουδέτερων εκπομπών άνθρακα.

Η πρώτη νέα κατασκευή της σειράς έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2024. Όλα τα πλοία θα κατασκευαστούν από τη νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία Hyundai Heavy Industries (HHI). Η ναυτιλιακή εταιρεία συνεργάζεται επίσης με διάφορους παράγοντες του κλάδου για να διασφαλίσει ότι η ουδέτερη από άνθρακα μεθανόλη είναι διαθέσιμη σε αρκετές ποσότητες. Αυτά τα έργα προορίζονται να υποστηρίξουν το συνολικό ταξίδι απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της Maersk.

Πηγή: Reporter.gr

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X