Πιο κοντά στο στόχο που τέθηκε από το Υπουργείο Λιμένων, Ναυτιλίας και Πλωτών Μεταφορών για τη δημιουργία μεγάλων λιμανιών της Ινδίας μέχρι το τέλος του 2047, βρίσκονται αρκετά λιμάνια της χώρας.
Τα λιμάνια στον κόλπο Γκαλαθέα των νήσων Ανταμάν και Νικομπάρ μετατρέπονται σε κόμβοι μεταφόρτωσης.
Σύμφωνα με την προοπτική της ινδικής κυβέρνησης «Bharat Pravah-India, κατά μήκος των ακτών της», αυτά τα λιμάνια πρέπει να αναπτυχθούν ως κόμβοι μεταφόρτωσης, ειδικά αυτό της Γκαλαθέα, καθώς είναι ζωτικής σημασίας για τη διέλευση μεγαλύτερων πλοίων στον Κόλπο της Βεγγάλης. Αυτό θα ωφελήσει τους γείτονες της Ινδίας, την Ινδονησία, το Μπαγκλαντές και την Ταϊλάνδη.
Οι κόμβοι μεταφόρτωσης είναι απαραίτητοι για τη σύνδεση των λιμένων προορισμού και προέλευσης, στο ταξίδι ενός πλοίου. Μέχρι τώρα, το 75% του φορτίου μεταφόρτωσης στην Ινδία διαχειρίζονταν μη ινδικά λιμάνια.
Ωστόσο, αυτό το σχέδιο δεν είναι χωρίς προβλήματα, καθώς η ικανότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ινδίας είναι σχεδόν η μισή από τις άλλες αναπτυσσόμενες χώρες της περιοχής. Ενώ άλλα έθνη βρίσκονται στο 62-65%, η Ινδία έχει κολλήσει στο 35%.
Εν τω μεταξύ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Adani Ports, Σουμπράτ Τρίπαθι, τόνισε πώς το μερίδιο της Ινδίας στο παγκόσμιο εμπόριο θα πρέπει να ενισχυθεί με καλές υποδομές και διαδικαστικές μεταρρυθμίσεις. Επί του παρόντος, το μερίδιο του παγκόσμιου εμπορίου της Ινδίας ανέρχεται στο 2%.