Ως το βιωσιμότερο καύσιμο στην ναυτιλία κυρίως προς όφελος του περιβάλλοντος χαρακτήρισε η διεθνής πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία (Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative – MAMII) ύστερα από έρευνες δύο τουλάχιστον χρόνων, το υγροποιημένο φυσικό αέριο, LNG. Στην πρώτη της έκθεση, η πρωτοβουλία αναφέρεται επίσης στην ανάγκη για ρυθμιστικό πλαίσιο για την εξάλειψη της αβεβαιότητας και την παροχή επιχειρηματικά κρίσιμων κινήτρων για την ανάπτυξη και υιοθέτηση της τεχνολογίας μείωσης του μεθανίου σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Ο πρόεδρος της MAMII, Πάνος Μήτρου δήλωσε ότι “το εύρος και οι δυνατότητες αυτών των τεχνολογιών έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες μας. Είναι σαφές ότι με τεκμηριωμένη και έγκαιρη λήψη αποφάσεων έχουμε τα εργαλεία για τη μείωση του μεθανίου. Ωστόσο, χωρίς μια καθολικά αποδεκτή μέθοδο πιστοποίησης ή ένα κανονιστικό πλαίσιο που να παρέχει κρίσιμα κίνητρα για τις επιχειρήσεις, η πρόοδος και η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών θα αντιμετωπίσει σημαντικές καθυστερήσεις”.
Για να επιτευχθεί το πλήρες όφελος από το LNG όσον αφορά τα αέρια θερμοκηπίου, πρέπει να ελαχιστοποιηθεί η διαφυγή μεθανίου στην ατμόσφαιρα. Το μεθάνιο, ως αέριο του θερμοκηπίου (GHG), είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση της θερμοκρασίας του κλίματος μετά το CO2, σημειώνει η MAMII .
Έως και το 40% των νέων πλοίων θα μπορούσε να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το οποίο μπορεί να τύχει ευρείας χρήσης ως καύσιμο χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς διατίθεται σε επάρκεια σε όλο τον κόσμο και μπορεί να βοηθήσει ώστε η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τονίζει η έκθεση.