Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Royal Caribbean International’s Icon of the Seas, αναχώρησε από το ναυπηγείο Meyer Turku στη Φινλανδία την Δευτέρα 19 Ιουνίου, για πρώτη φορά. Το κρουαζιερόπλοιο χωρητικότητας 250.800 τόνων, αναμένεται να παραμείνει στη θάλασσα έως και μια εβδομάδα στις πρώτες θαλάσσιες δοκιμές του.
Το ναυπηγείο αναφέρει ότι «το πρώτο θαλάσσιο μονοπάτι του Icon είναι ένα σημαντικό γεγονός και ένα από τα πιο σημαντικά στάδια στη ναυπηγική. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής στη θάλασσα, το ναυπηγείο ενημέρωσε ότι θα δοκιμαστούν οι επιδόσεις των συστημάτων πρόωσης του πλοίου, των συστημάτων πλοήγησης και άλλων χαρακτηριστικών, όπως η σταθερότητα στη θάλασσα.
Πάνω στο πλοίο βρίσκονται περισσότεροι από 450 ειδικοί που πραγματοποιούν κρίσιμες, προκαταρκτικές δοκιμές με τις κύριες μηχανές, το κύτος, τις σωσίβιες λέμβους, τους προωθητήρες και άλλα μέρη Icon, σύμφωνα με την Royal Caribbean International.
Το Icon of the Seas είναι το πρώτο μιας νέας κατηγορίας τριών κρουαζιερόπλοιων, κατόπιν παραγγελίας από το ναυπηγείο της Meyer Turku. Θα είναι σχεδόν έξι τοις εκατό μεγαλύτερο σε όγκο από το σημερινό μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Royal Caribbean’s Wonder of the Seas. Οι πρωταρχικές διαφορές, ωστόσο, είναι στο εργοστάσιο πρόωσης. Είναι ένα κρουαζιερόπλοιο διπλού καυσίμου με κινητήρα LNG με έξι κινητήρες Wärtsilä που παράγουν συνολικά 67.500 kW.
Το νέο κρουαζιερόπλοιο έχει μήκος 1.198 πόδια με μέγιστη χωρητικότητα επιβατών 7.600 ατόμων. Διαθέτει πάνω από 2.800 καμπίνες για επιβάτες και θα λειτουργεί από 2.350 μέλη του πληρώματος. Αποτελείται από 20 καταστρώματα και για τους επιβάτες θα υπάρχουν οκτώ γειτονιές για διασκέδαση και φαγητό.
Η Royal Caribbean International, αναφέρει ότι ο τεχνικός σχεδιασμός ενσωματώνει νέα χαρακτηριστικά για τη βελτίωση της απόδοσης του σκάφους και τη μείωση των περιβαλλοντικών του επιπτώσεων. Εκτός από το εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο LNG, ενσωματώνει τεχνολογίες που είχε χρησιμοποιήσει η εταιρεία στο παρελθόν, όπως ένα σύστημα λίπανσης αέρα για το κύτος και ένα σύστημα ανάκτησης απορριμμάτων θερμότητας που θα παρέχει έως και 3 MW επιπλέον ενέργειας.
Το κρουαζιερόπλοιο είναι επίσης έτοιμο για την ακτή και θα είναι ένα από τα πρώτα με κυψέλη καυσίμου και θα χρησιμοποιεί τεχνολογίες μηχανικής εκμάθησης για τη βελτιστοποίηση της διαδρομής του πλοίου.
Η κατασκευή για το Icon of the Seas ξεκίνησε με την τελετουργική κοπή του χάλυβα που έγινε τον Ιούνιο του 2021 και ένα τελετουργικό τετράγωνο κατέβηκε στην αποβάθρα τον Απρίλιο του 2022, καθώς προχωρούσε η συναρμολόγηση. Αποσύρθηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2022. Το πλοίο έχει προγραμματιστεί για παράδοση στα τέλη του 2023 και ένα παρθενικό ταξίδι από το Μαϊάμι τον Ιανουάριο του 2024.