H Maersk παρουσίασε το πρώτο πράσινο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ
Πλώρη για να απεξαρτηθεί πλήρως από το πετρέλαιο βάζει ο δανικός γίγαντας Μaersk, εγκαινιάζοντας νέα εποχή στη ναυτιλία, μία από τις πιο ρυπογόνες βιομηχανίες του κόσμου. Σε μια στιγμή-ορόσημο για τις πράσινες θαλάσσιες μεταφορές, ο κολοσσός παρουσίασε το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με πράσινη μεθανόλη, το οποίο επιτρέπει να εξοικονομούνται 100 τόνοι CO2 ημερησίως σε σχέση με ένα πλοίο που λειτουργεί με μαζούτ.
Το πλοίο Laura, ναυπηγημένο στη Νότια Κορέα από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου, βάφτισε η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αφήνοντας ένα μπουκάλι να σπάσει στο κύτος του. Ούτε εμείς ούτε το κλίμα μπορούμε να επαναπαυθούμε στις δάφνες μας ή να περιμένουμε να υπάρξουν άλλες λύσεις στο τέλος της δεκαετίας του 2020, είπε στη διάρκεια της τελετής.
Η πράσινη μεθανόλη είναι το καύσιμο που προκρίνουμε (…) επειδή πρόκειται για τη μόνη λύση που είναι ικανή να απαντήσει στις απαιτήσεις ουδετερότητας άνθρακα, δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ. Το σχετικά μικρό πλοίο που θα μπορεί να μεταφέρει 2.136 εμπορευματοκιβώτια TEU, θα επιχειρεί από τον Οκτώβριο, κυρίως στη θάλασσα της Βαλτικής.Το πλοίο Laura, ναυπηγημένο στη Νότια Κορέα από τη Hyundai Heavy Industries και εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου, είναι το πρώτο από τα 25 πράσινα πλοία που έχει παραγγείλει η Maersk και αναμένεται να ξεκινήσουν να ταξιδεύουν το 2025.
Η Maersk, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει παραγγείλει την τελευταία διετία 25 πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη. Από αυτά, 19 ναυπηγούνται ήδη και αναμένεται ότι η καθέλκυσή τους θα έχει γίνει μέχρι το 2025, επιτρέποντας να μειωθούν κατά περίπου 2,3 εκατ. τόνοι οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Παρόμοια πλοία έχουν παραγγείλει η Evergreen και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, αν και έχουν λιγότερο φιλόδοξους στόχους από τη Maersk, η οποία θέλει να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040.
Η εταιρεία μεταφοράς έχει παραγγείλει την τελευταία διετία 25 πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη. Από αυτά, 19 ναυπηγούνται ήδη.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι θαλάσσιες μεταφορές –που ευθύνονται για το 3% περίπου των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου– ρυπαίνουν περισσότερο από τις αερομεταφορές, όπως έχει ανακοινώσει το Ανώτερο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Οικονομίας (Isemar).
Οι αναλυτές ανησυχούν ωστόσο ότι η Maersk και οι ανταγωνιστές της ενδέχεται να δυσκολευτούν να βρουν επαρκή προμήθεια βιομεθανόλης, ένα καύσιμο σπάνιο και δαπανηρό στη μεταφορά. Η Maersk έχει υπογράψει τουλάχιστον εννέα συμφωνίες με προμηθευτές πράσινης μεθανόλης από όλο τον κόσμο, σε μια προσπάθεια να ωθήσει αυτές τις εταιρείες να παράγουν περισσότερο από το εμπόρευμα.