Στη διώρυγα του Σουέζ επιστρέφει το βράδυ της Κυριακής 12 Δεκεμβρίου, προερχόμενο από την Ασία και φορτωμένο, το Ever Given. Το πλοίο-γίγας, το οποίο στις 23 Μαρτίου 2021 μοίρασε το παγκόσμιο εμπόριο στη μέση, όταν σφήνωσε στη διώρυγα, επιστρέφει στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Το γιγάντιο πλοίο επισκευάστηκε σε κινεζικά ναυπηγεία και μήνες μετά αρχίζες τις γνωστές διαδρομές του.
Το ατύχημα αυτό διαφοροποίησε τις απόψεις για τις παγκόσμιες μεταφορές διά θαλάσσης, με τη βοήθεια και της έξαρσης της πανδημίας και των προβλημάτων που αυτή έφερε στα λιμάνια. Αυτό που κυρίως προκάλεσε σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή της εταιρείας συμβούλων Xeneta, Peter Sand, είναι η άνοδος των ναύλων στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων σε μια περίοδο που η spot αγορά είχε αρχίσει να επιβραδύνεται, αλλά και μια διαφοροποίηση στις μεταφορές, καθώς οι καθυστερήσεις και το κόστος αυξήθηκαν, με αποτέλεσμα οι εναλλακτικοί τρόποι να αρχίσουν να φαίνονται σε ορισμένες περιπτώσεις πιο ελκυστικοί.
Σύμφωνα με αναλυτές, καθώς οι καθυστερήσεις και το κόστος στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν, οι εναλλακτικές λύσεις άρχισαν να φαίνονται πιο ελκυστικές. Τους περασμένους μήνες, οι ταχέως αυξανόμενες τιμές στη spot αγορά στη ναυτιλία, καθώς και η κακή αξιοπιστία και οι μεγάλες καθυστερήσεις έκαναν τις αεροπορικές και τις σιδηροδρομικές μεταφορές πιο ελκυστικές επιλογές, καθώς επέτρεψαν στους ναυλωτές να αποφύγουν τo “μποτιλιάρισμα” και να εξασφαλίσουν την παράδοση των φορτίων τους».