Η πολυαναμενόμενη έκθεση του Μάριο Ντράγκι για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας, παρέχει ισχυρές και εκτεταμένες συστάσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Η έκθεση αναγνωρίζει την παγκόσμια ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και επισημαίνει ότι ένα κατάλληλο για το σκοπό αυτό ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο εξασφάλισε ότι ο τομέας παρέμεινε παγκοσμίως ανταγωνιστικός.
Η έκθεση αναγνωρίζει επίσης ότι η ναυτιλία, μαζί με την αεροπορία, είναι ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Οι επενδυτικές ανάγκες μόνο για τη ναυτιλία θα είναι περίπου 40 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από το 2031 έως το 2050. Η κλιμάκωση της παραγωγής καθαρών καυσίμων και καθαρών και καινοτόμων τεχνολογιών στην Ευρώπη τίθεται ως μείζων στόχος. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση προσδιορίζει την ανάγκη για επαρκή πρόσβαση σε χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένων ειδικών προσκλήσεων για τη ναυτιλία στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας του Innovation Fund.
«Η έκθεση Ντράγκι αναγνωρίζει σθεναρά τον παγκόσμιο ηγετικό ρόλο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και την ανάγκη διατήρησης της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί μια ιστορία επιτυχίας και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου μας όσον αφορά την ενέργεια, τα τρόφιμα και την εφοδιαστική αλυσίδα. Σε αυτούς τους καιρούς γεωπολιτικής αβεβαιότητας, είναι ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη να διατηρήσει και να αυξήσει τον στόλο που διαχειρίζεται η ΕΕ, ο οποίος εξασφαλίζει τη θέση της Ευρώπης στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, καθώς και την πρόσβαση σε βασικές διεθνείς αγορές» δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Ένας διεθνώς ανταγωνιστικός ναυτιλιακός τομέας αποτελεί επίσης προϋπόθεση για ένα ακμάζον ευρωπαϊκό ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα, το οποίο πρέπει να αποτελέσει μέρος της επικείμενης συμφωνίας της ΕΕ για την καθαρή βιομηχανία. Είναι ζωτικής σημασίας να επικεντρωθούν οι επενδύσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανική ικανότητα για καθαρά καύσιμα και καινοτόμες τεχνολογίες για τη ναυτιλία, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι μας για το κλίμα και να ενισχυθεί η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα και ασφάλεια”, πρόσθεσε.
Επισημαίνονται επίσης οι ανάγκες αναβάθμισης και επανεκπαίδευσης για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Η έκθεση εκτιμά ότι έως και 250.000 ναυτικοί στην ΕΕ θα μπορούσαν να επηρεαστούν τα επόμενα χρόνια, ενώ ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 800.000 ναυτικούς παγκοσμίως που θα πρέπει να επανεκπαιδευτούν την επόμενη δεκαετία.
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές προσβλέπουν στη συνεργασία με τους νέους ευρωβουλευτές και την επερχόμενη Επιτροπή για την εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης και τη διασφάλιση ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική και ηγετική θέση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
πηγη: protothema.gr