Καθώς οι προμηθευτές καυσίμων και οι ναυτιλιακές εταιρείες συνεχίζουν να εξετάζουν μια ευρεία γκάμα βιοκαυσίμων, μια κορυφαία εταιρεία δοκιμών προειδοποιεί κατά του βιοκαυσίμου από υγρό αποφύλλωσης καρυδιού (Cashew Nutshell Liquid). Η CTI-Maritec με έδρα τη Σιγκαπούρη, η οποία παρέχει θαλάσσιες περιβαλλοντικές υπηρεσίες και λύσεις δοκιμών καυσίμων, εξέδωσε την προειδοποίηση μετά την ανίχνευση υψηλών συγκεντρώσεων επιβλαβών ενώσεων σε καύσιμα από μη δηλωμένες πηγές.
Η προειδοποίηση αναφέρει ότι τα πλοία που εφοδιάζονται με καύσιμα στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ ανέφεραν μια σειρά από λειτουργικά προβλήματα, γεγονός που οδήγησε στην εκτέλεση δοκιμών σε δείγματα VLSFO (Very Low Sulfur Fuel Oil) από τα σκάφη που είχαν εφοδιαστεί σε αυτά τα λιμάνια. Έλαβαν αναφορές για λειτουργικά προβλήματα όπως φράξιμο καυσίμου, αποτυχία εγχυτήρων, φράξιμο φίλτρων, αποθέσεις συστήματος και διάβρωση των δακτυλίων του τουρμπινατέρ.
Η CTI-Maritec αναφέρει ότι πραγματοποίησε εκτενείς δοκιμές με Gas Chromatography Mass Spectrometry (GC-MS) σε δείγματα καυσίμου από αυτά τα σκάφη, κατά τις οποίες εντόπισε υψηλές συγκεντρώσεις ενώσεων που δείχνουν ότι το καύσιμο είχε αναμειχθεί με υγρό αποφύλλωσης καρυδιού από μη δηλωμένες πηγές ή διαδικασίες παραγωγής.
“Η CTI-Maritec συνιστά στους πλοιοκτήτες να μην χρησιμοποιούν 100% CNSL ως θαλάσσιο καύσιμο ή να χρησιμοποιούν CNSL ως συστατικό ανάμειξης σε θαλάσσιο καύσιμο,” αναφέρει σε μια έκθεση Bunker Flash που εκδόθηκε στις 21 Νοεμβρίου. Σημειώνει ότι αυτό είναι αντίθετο με τις κατευθυντήριες γραμμές του IMO για τις βέλτιστες πρακτικές για τους προμηθευτές σχετικά με την ποιότητα του καυσίμου που παραδίδεται σε πλοία.
Το CNSL, όπως εξηγούν, είναι ένα βιοκαύσιμο, το οποίο είναι φυσικά παραγόμενο υποπροϊόν της βιομηχανίας καρυδιών, και ενεργεί ως εναλλακτικό ανανεώσιμο καύσιμο χαμηλού κόστους. Είναι ένα υποκατεστημένο φαινόλο, το οποίο είναι πολύ αντιδραστικό και λιγότερο σταθερό, σύμφωνα με την CTI-Maritec, λόγω της υψηλής του τιμής ιωδίου.
“Η εφαρμογή του CNSL είναι γνωστή στην παραγωγή πλαστικών, ρητινών, συγκολλητικών, σύνθετων υλικών και επιφανειακών επιστρώσεων. Το CNSL έχει υψηλές αξίες οξέων και είναι επομένως πολύ διαβρωτικό.
Συνίσταται τα πλοία να μην χρησιμοποιούν μη καθιερωμένα βιοπροϊόντα σε κινητήρες ναυτικού ντίζελ.