Συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν «χέρια» το πρώτο εξάμηνο του 2021, καταγράφοντας «άλμα» 103,7% σε σύγκριση με τα 136 boxships που αγοράστηκαν και πουλήθηκαν το αντίστοιχο διάστημα του 2020, όπως μαρτυρούν και τα στοιχεία της Vessels Value.
Το «άλμα» δείχνει ότι η αγορά των containerships έχει πάρει «φωτιά», με το ράλι να τροφοδοτείται από τη ζήτηση για νέο τονάζ, όχι μόνο στην αγορά των νεότευκτων, αλλά και στην αγορά των secondhand πλοίων.
Οι τιμές των ναύλων είναι στα ύψη. Τα ποσά των ναυλώσεων είναι προς το παρόν 27% πάνω από το peak του 2005, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως οι ναυλώσεις, που είναι πιο περιζήτητες το τελευταίο διάστημα, κυμαίνονται μεταξύ 3 και 5 ετών για μικρότερα πλοία χωρητικότητας κάτω των 2.500 TEU.
Το α’ εξάμηνο του 2021, αποκτήθηκαν containerships συνολικής χωρητικότητας 922.203 TEU, με μέση μεταφορική ικανότητα τα 3.403 TEU.
«Το μέσο μέγεθος των πλοίων, που αποτέλεσαν αντικείμενο αγοραπωλησίας, μειώθηκε σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Κι αυτό διότι ενώ ο αριθμός των νέων συμφωνιών έχει υπερδιπλασιαστεί, η χωρητικότητα αυξήθηκε μόνο κατά 40,1%», αναφέρει η BIMCO σε νέα της έκθεση.
Τα πιο περιζήτητα πλοία για φέτος ήταν τα πλοία τροφοδοσίας (feeder ships) χωρητικότητας από 100 έως 2.999 TEU, εκ των οποίων τα 167 έχουν πουληθεί, καταγράφοντας αύξηση 165,1% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020. Συνολικά, η χωρητικότητα των προς πώληση feeders ships ανήλθε το φετινό α’ εξάμηνο στα 289.636 TEU.
Αμέσως μετά, σε θέμα ζήτησης, ακολουθούν τα Post Panamax χωρητικότητας από 5.000 έως 9.999 TEU. Το πρώτο εξάμηνο του 2021 αγοράστηκαν και πουλήθηκαν 54 τέτοιου είδους πλοία, η συνολική χωρητικότητα των οποίων ανήλθε στα 358.874 TEU.
Πηγή: Reporter.gr