Έντονη ανησυχία στην αγορά των bulk carriers, κυρίως στα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα, φέρεται να προκαλεί η εκκαθάριση του κινεζικού κολοσσού real estate Evergrande, μετά την ετυμηγορία δικαστηρίου του Χονγκ Κονγκ στις 29 Ιανουαρίου, η οποία διατάζει να τεθεί υπό εκκαθάριση ο κολοσσός ακινήτων. Πιο συγκεκριμένα, η real estate αγορά της Κίνας είναι υπεύθυνη για το 35% περίπου της εγχώριας ζήτησης σε χάλυβα.
Η κινεζική οικονομία είναι κινητήριος μοχλός για τη ζήτηση των bulk carriers, καθώς περισσότερο από το 35% των ξηρών φορτίων που μεταφέρονται διά θαλάσσης προορίζονται για την Κίνα, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO κ. Filipe Gouveia.
Η δικαστική ετυμηγορία για την Evergrande θα μπορούσε να επιδεινώσει ακόμα περισσότερο τις προοπτικές για την αγορά real estate της Κίνας, όπου η επένδυση σε αυτήν παρουσίασε μείωση κατά 16,5%, παρά την ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας. Είναι σαφές ότι αυτή η εξέλιξη προκαλεί αυξημένη ανησυχία στην αγορά των dry, δεδομένου ότι η Κίνα εξαρτάται από τις εισαγωγές ξηρών φορτίων, εισάγοντας το 73% των ποσοτήτων του διά θαλάσσης μετακινούμενου σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, σύμφωνα με τα δεδομένα της BIMCO.
Σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, οι προοπτικές για τις κινεζικές εισαγωγές ξηρών φορτίων φαίνεται ότι θα διατηρηθούν σταθερές. Η προοπτική για την dry bulk αγορά, κυρίως τα Capesizes, θα εξαρτηθεί από τον τρόπο διαχείρισης της εκκαθάρισης της Evergrande από την κινεζική κυβέρνηση, σύμφωνα με τον κ. Gouveia. Παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι κύκλοι της αγοράς και εμπειρογνώμονες επισημαίνουν ότι ίσως επιτραπεί στην Evergrande να «καταρρεύσει», προκαλώντας έτσι αρνητικό αντίκτυπο στους αγοραστές κατοικιών, στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας και στη ζήτηση για σιδηρομεταλλεύματα.