Tην εκτίμηση ότι οι παραγγελίες πλοίων από έλληνες ιδιοκτήτες, θα ξεπεράσουν εύκολα τα περσινά δεδομένα, εκφράζει κορυφαίος ειδικός στη ναυτιλία, μιλώντας στο Seatrade Maritime News.
Η περσινή παραγγελία αφορούσε ένα αριθμό 190 πλοίων και φέτος αναμένεται να αυξηθούν σε 240.
Όλα εκτός από περίπου 10 από αυτά τα πλοία είναι συμβατικά πλοία με συμβατική κίνηση, κυρίως LR2 δεξαμενόπλοια, που αναμένεται να αντικαταστήσουν τον γερασμένο στόλο Aframax, και φορτηγά πλοία, με μόνο ένα πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκε μέχρι στιγμής το 2023.
Η Qatar Gas βρίσκεται στη δεύτερη φάση της παραγγελίας νέων πλοίων, με 60 πλοία στην πρώτη φάση και έναν παρόμοιο αριθμό στη δεύτερη φάση παραγγελίας. Συνολικά, η Qatar Gas έχει διατηρήσει 151 θέσεις για νέα πλοία σε όλες τις φάσεις, συνεργαζόμενη με ιδιοκτήτες πλοίων στη λειτουργία αυτού του νέου στόλου, με περισσότερα να πηγαίνουν τώρα σε ελληνικούς ιδιοκτήτες, αν και το πραγματικό ποσό δεν έχει ακόμη καθοριστεί.
Ερωτηθείς αν ο μικρός αριθμός των πλοίων που μπορούν να λειτουργήσουν με διπλό καύσιμο, είναι ένδειξη ότι οι Έλληνες ιδιοκτήτες αρνούνται να αποδεχθούν την ανάγκη για αναπροσαρμογή, η πηγή ανέφερε ότι οι ιδιοκτήτες συμμορφώνονται με τους κανονισμούς για τον άνθρακα, αλλά υπάρχει πολλή αβεβαιότητα στην αγορά.
“Οι Έλληνες ιδιοκτήτες είναι ανήσυχοι, αλλά πιστεύουν ότι το πετρέλαιο θα παραμείνει καύσιμο στο μέλλον, προσπαθούν όμως να βελτιώσουν την απόδοση των πλοίων, χρησιμοποιώντας αερισμό και αυτούς τους τύπους συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας”, δήλωσε.
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες συζητούν το δυναμικό των συστημάτων αιχμαλώτισης και αποθήκευσης του άνθρακα (CCS), τα οποία είναι υπό ανάπτυξη. Η GasLog δοκιμάζει ένα CCS για λειτουργία στα LNG πλοία της.
Γενικά, η ιδέα πίσω από τη στρατηγική των ελληδιτών ιδιοκτητών είναι να παραγγείλουν τα καλύτερα πλοία που μπορούν να λειτουργήσουν τώρα, αλλά αντί να πληρώνουν ένα πρόσθετο κόστος για πλοία με διπλή καύση ή εναλλακτικές επιλογές, οι ιδιοκτήτες περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η αγορά, παραγγέλλοντας φθηνότερα πλοία που μπορούν να προσαρμοστούν αναλόγως με την κατεύθυνση που θα εμφανιστεί στη βιομηχανία.
Με δεδομένο ότι μελλοντικά το πετρέλαιο θα μειωθεί μέχρι να εξαλειφθεί από την αγορά καυσίμων οι Έλληνες ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν επιλογές όπως τα συστήματα αιχμαλώτισης και αποθήκευσης του άνθρακα ή τα βιοκαύσιμα για να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς CII, εξήγησε ο εμπειρογνώμονας.
Οι ιδιοκτήτες εξετάζουν επίσης τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνεργαστούν για να αμβλύνουν τις επιπτώσεις των χρεώσεων άνθρακα που θα επιβάλλονται από τον Ιανουάριο, όταν το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (ETS) τεθεί σε ισχύ.
Συγκεντρώνοντας πόρους, οι ιδιοκτήτες μπορούν να μοιραστούν τις διαθέσιμες μονάδες άνθρακα, μειώνοντας την επίδραση του ETS.