Σύμφωνα με τον παροχέα υγειονομικής περίθαλψης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, Vikand, κάθε χρόνο αποχωρούν δέκα χιλιάδες ναυτικοί από τον τομέα λόγω αποτρέψιμων προβλημάτων υγείας. Ο διευθύνων σύμβουλός της Vikand αναφέρει ότι στο 95% αυτών των περιπτώσεων, η καριέρα των αφεπηρετήσαντων θα μπορούσε να παραταθεί.
Σε ένα παγκόσμιο εργατικό δυναμικό που συρρικνώνεται, ιδίως λόγω του πολέμου στη Ρωσία και την Ουκρανία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vikand, Πήτερ Χάλτ, επισημαίνει ότι στις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις, τα αίτια είναι ο στρες και τα καρδιαγγειακά προβλήματα.
Σύμφωνα με τον Χάλτ, ο μέσος όρος απώλειας εμπειρίας ανά ναυτικό είναι 20 χρόνια, με συνολική απώλεια εμπειρίας 200,000 χρόνια ετησίως, λόγω κυρίως προβλημάτων υγείας.
“Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να αντιμετωπίσει περισσότερο την προσέγγιση συντήρησης στην υγεία στη ναυσιπλοΐα. Φανταστείτε να λέτε στον κύριο μηχανικό σας να μην επιδιορθώσει τον κύριο κινητήρα μέχρι να χαλάσει – καμία συντήρηση – αυτό ακριβώς κάνουμε με το πλήρωμα,” ανέφερε ο Χάλτ σε εκδήλωση στην Πρεσβεία των Ηνωμένων Πολιτειών στο Λονδίνο.
Ο Κρις Μπάτ, της εταιρείας συμβουλευτικής απασχόλησης Aon, τονίζει ότι αυτός ο ρυθμός αποτυχίας έχει προκαλέσει μια κρίση στη ναυτιλία. “Κανείς δεν θέλει πια να πάει στη θάλασσα και η βιομηχανία αναζητά τεχνολογία για να καλύψει το κενό, αλλά αυτό είναι απίθανο.”
Οι ελλείψεις πληρωμάτων είναι ήδη πρόβλημα, με ένα έλλειμμα 9% σε αξιωματικούς στο ναυτιλιακό τομέα το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vikand, Ρόναλντ Σπίτχουτ.
“Πρέπει να κάνουμε το περιβάλλον στο πλοίο πολύ πιο κοινωνικό για να ενθαρρύνουμε το νέο πλήρωμα να ενδιαφερθεί να πάει στη θάλασσα,” προέτρεψε ο Σπίτχουτ.
Προσθέτει ότι η βιομηχανία πρέπει να επενδύσει στην εκπαίδευση του πληρώματος και να βοηθήσει το πλήρωμα να διαχειρίζεται τη δουλειά του.
Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vikand, η κακή υγεία των ναυτών μπορεί να οδηγήσει σε άμεσες δαπάνες για την εταιρεία, αν τα πλοία χρειαστεί να αλλάξουν πορεία λόγω ενός έκτακτου ιατρικού περιστατικού, ενώ τα προβλήματα υγείας επηρεάζουν επίσης το κόστος των αφαιρέσεων ασφαλιστικών καλύψεων.
“Με την επικοινωνία με τον καπετάνιο, ερωτώντας πώς είναι τα πράγματα, ελέγχοντας την ποιότητα του φαγητού στα πλοία και παρακολουθώντας την ποιότητα του αέρα, μπορούν να γίνουν απλές αλλαγές που θα αντιμετωπίσουν τα τρία τέταρτα του κόστους που πληρώνουν τώρα οι ιδιοκτήτες,” προσθέτει ο Σπίτχουτ.
Σύμφωνα με τη Vikand, κάθε δολάριο που επενδύει μια εταιρεία στην ευημερία του πληρώματός της εξοικονομεί 3 δολάρια. Ο Χαλτ αναφέρει ότι για κάθε 100 πλοία υπάρχουν 2 εκατομμύρια δολάρια σε κόστη υγείας κατά μέσο όρο, εκ των οποίων το 75% μπορεί να ανακτηθεί μέσω προληπτικής φροντίδας.