Η επιχείρηση απομάκρυνσης του ναυαγίου του μεταφορέα εμπορευματοκιβωτίων OS 35, από την περιοχή του Γιβραλτάρ, ολοκληρώθηκε. Οι δύο ενότητες του σκάφους έχουν τώρα απομακρυνθεί από τον ωκεανό, 10 μήνες μετά την σύγκρουσή του με έναν αγκυροβολημένο φορτηγό αερίου και την βύθιση του στον πυθμένα της θάλασσας, κοντά σε μια από τις παραλίες του Γιβραλτάρ.
Οι δύο ενότητες του μεταφορέα εμπορευματοκιβωτίων, που είχαν μήκος 584 πόδια, μεταφέρθηκαν στο ημι-υποβρύχιο πλοίο Fjord. Οι λιμενικές αρχές ανακοίνωσαν ότι οι δύο ενότητες του κορμού βρίσκονται τώρα με ασφάλεια στο πλοίο ανύψωσης.
Προβλέπεται να παραμείνει για μερικές εβδομάδες το Fjord στο Γιβραλτάρ, καθώς προετοιμάζονται για το ταξίδι προς την τελική τοποθεσία αποσυναρμολόγησης στην Ολλανδία. Μόλις ολοκληρωθούν οι προκαταρκτικές εργασίες για την εξασφάλιση των ενοτήτων του κορμού, καθώς και η εκκαθάριση των καταλοίπων από την περιοχή συγκράτησης πετρελαίου, το Fjord θα μετακινηθεί από την τρέχουσα τοποθεσία του, σε μια κατάλληλη θέση αγκυροβολίας.
Αυτήν τη στιγμή, η ομάδα αποκατάστασης ξεκινά μια έρευνα στον πυθμένα της θάλασσας. Ψάχνουν για οποιαδήποτε επιπλέον κομμάτια του πλοίου ή θραύσματα που θα αφαιρεθούν πριν ολοκληρωθεί η επιχείρηση.
Όπως αναμενόταν, η ανύψωση των δύο ενοτήτων του κορμού από το νερό απελευθέρωσε κατάλοιπα, συμπεριλαμβανομένων καταλοίπων βαριού πετρελαίου. Λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα, τοποθέτησαν έναν προστατευτικό περίφραγμα, το οποίο περιόρισε το μεγαλύτερο μέρος του απελευθερωμένου πετρελαίου. Οι εργασίες για τον καθαρισμό των καταλοίπων εντός της περιοχής του πετρελαιοπηγαδίου και αντιμετώπισης των παραγόμενων λαμπράδων που προέρχονται από την περιοχή του πετρελαιοπηγαδίου, συνεχίζονται.
Το ατύχημα έγινε στις 30 Αυγούστου 2022, όταν το OS 35, ένας μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων με εκτιμώμενη χωρητικότητα 35.000 τόνων, συγκρούστηκε με το αγκυροβολημένο Adam LNG tanker, με χωρητικότητα 162.000 cbm. Αναφορές έδειξαν ότι ο μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων, που ήταν φορτωμένος με χάλυβα, χτύπησε την αγκύρωση του φορτηγού αερίου, σέρνοντάς τον προς το μπροστινό μέρος του μεταφορέα. Η ομάδα αποκατάστασης είχε αποφασίσει να βυθίσει το πλοίο στον πυθμένα, αλλά οι χειμερινές καταιγίδες προκάλεσαν τη διάσπαση του πλοίου σε δύο κομμάτια.
Στον κυβερνήτη του OS 35, ο οποίος παραδέχθηκε ενοχή και απολογήθηκε στο δικαστήριο του Γιβραλτάρ για το ατύχημα, επιβλήθηκε ποινή με αναστολή.