Η A.P. Moller – Maersk δημιουργεί στρατηγικές συνεργασίες σε όλο τον κόσμο για τη δημιουργία της πρώτης παγκόσμιας υποδομής εφοδιασμού για την παραγωγή πράσινης μεθανόλης, καθώς επιδιώκει να τονώσει τις προσπάθειες για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Συνεργαζόμενη με έξι εταιρείες, η Maersk αναφέρει ότι έχει θέσει τις βάσεις οι οποίες, όταν κλιμακωθούν έως το 2025, θα προμηθεύονται πολύ πέρα από την πράσινη μεθανόλη που απαιτείται για τα καύσιμα των πρώτων 12 εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμουτης γραμμής που είναι έτοιμα για να λειτουργήσουν με μεθανόλη.
Η Maersk επιδιώκει να ηγηθεί της βιομηχανίας και να επιδείξει με παράδειγμα τη δυνατότητα απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές χρησιμοποιώντας τις τρέχουσες διαθέσιμες τεχνολογίες.
Πέρυσι, η Maersk έγινε η πρώτη μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία που ανακοίνωσε την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμα μεθανόλης. Η εταιρεία παρήγγειλε τόσο ένα μικρότερο πλοίο τροφοδοσίας, το οποίο θα λειτουργεί στην περιοχή της Βαλτικής, καθώς και δώδεκα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επόμενης γενιάς που χρησιμοποιούν κινητήρες διπλού καυσίμου.
Είχαν τονίσει ότι για τη μετάβαση προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, θα χρειαζόταν μια σημαντική και έγκαιρη επιτάχυνση στην παραγωγή πράσινων καυσίμων.
Τονίζει την πεποίθηση της εταιρείας ότι η πράσινη μεθανόλη είναι η μόνη έτοιμη για αγορά και επεκτάσιμη διαθέσιμη λύση σήμερα για τη ναυτιλία.
Μόλις αναπτυχθούν πλήρως, αυτά τα έργα παραγωγής βιο- και ηλεκτρονικής μεθανόλης θα επιτρέψουν στη Maersk να προμηθεύεται πράσινη μεθανόλη σε κλίμακα, σε πολλές περιοχές σε όλο τον κόσμο. Το αργότερο μέχρι το τέλος του 2025, η Maersk αναμένει να προμηθεύεται τουλάχιστον 730.000 τόνους ετησίως πράσινων καυσίμων, φθάνοντας πολύ περισσότερο από την πράσινη μεθανόλη που απαιτείται για τα πρώτα 12 πράσινα πλοία εμπορευματοκιβωτίων επί του παρόντος.
Οι έξι εταιρείες που συνεργάζονται με τη Maersk είναι οι CIMC ENRIC, European Energy, Green Technology Bank, Orsted, Proman και WasteFuel. Τα επιμέρους έργα κυμαίνονται σε εύρος μεταξύ 50.000 και 300.000 τόνων ετήσιας παραγωγής, όλα επικεντρωμένα είτε στη βιο- είτε στην ηλεκτρονική μεθανόλη. Θα περιλαμβάνουν την Κίνα, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική.
Η European Energy θα είναι ένας από τους πρώτους παραγωγούς που θα παρέχει ηλεκτρονική μεθανόλη για το πρώτο σκάφος πράσινης τροφοδοσίας της Maersk, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν από το τέλος του 2023. Μακροπρόθεσμα θα αναπτύξει επίσης έργα ηλεκτρονικής μεθανόλης στη Λατινική Αμερική και τις Ηνωμένες Πολιτείες, που θα έχουν την ικανότητα να παράγουν έως και 200-300.000 τόνους ηλεκτρονικής μεθανόλης ετησίως από το 2025-2026.
Η κινεζική CIMC ENRIC θα αναπτύξει επίσης ένα από τα πρώτα έργα βιομεθανόλης για τη Maersk χρησιμοποιώντας γεωργικά υπολείμματα. Το έργο της πρώτης φάσης που ξεκινά έως το 2024, θα έχει δυναμικότητα παραγωγής 50.000 τόνων ετησίως και θα οδηγήσει σε ένα μεγαλύτερο έργο το οποίο στο μέλλον θα έχει δυνατότητα παραγωγής 200.000 τόνων ετησίως. Η Green Technology Bank θα εντοπίσει επίσης προγραμματιστές έργων στην Κίνα για να διευκολύνει την ανάπτυξη έργων βιομεθανόλης, με το πρώτο τους έργο να παράγει 50.000 τόνους ετησίως από το 2024 και ένα δεύτερο έργο που σχεδιάζεται για το μέλλον, με ικανότητα παραγωγής 300.000 τόνων ετησίως .
Το μεγαλύτερο από τα έργα, που αναμένεται να είναι online πριν από το τέλος του 2025, θα παράγει 300.000 τόνους ετησίως χρησιμοποιώντας μια καινοτόμο εγκατάσταση Power-to-X που αναπτύχθηκε από την Ørsted. Ως το πρώτο έργο αυτού του είδους για τις ΗΠΑ, σχεδιάζουν να αντλήσουν ενέργεια από 1,2 GW ανανεώσιμης ενέργειας από νέα χερσαία αιολικά και ηλιακά φωτοβολταϊκά πάρκα. Ο βιογενής άνθρακας που απαιτείται για την παραγωγή της ηλεκτρονικής μεθανόλης θα εξαχθεί μέσω δέσμευσης άνθρακα σε μία ή περισσότερες μεγάλες σημειακές πηγές. Η Ørsted και η Maersk ξεχωριστά έχουν ανακοινώσει προηγουμένως ένα έργο δυνητικά 1.300 MW Green Fuels για τη Δανία στην Κοπεγχάγη, στο οποίο οι δύο εταιρείες συνεργάζονται με άλλους μεγάλους κατασκευαστές.
Η Proman στοχεύει να προμηθεύει τη Maersk με 100.000 – 150.000 τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως, από τις υπό ανάπτυξη εγκαταστάσεις της στη Βόρεια Αμερική. Το έργο θα κατασκευαστεί από την Proman με στόχο να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025, παράγοντας βιομεθανόλη από μη ανακυκλώσιμα δασικά υπολείμματα και αστικά στερεά απόβλητα.
Ως μέρος των συμφωνιών, η Maersk βασίζεται επίσης στις προηγούμενες επενδύσεις της που είχαν σχεδιαστεί για την τόνωση της πράσινης ενέργειας.