Στέκεται στο πλευρό των Φιλιππινέζων ναυτικών η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα, μετά τις ανησυχίες που εκφράστηκαν για την εκπαίδευση τους, με την Ευρώπη να εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει στους Φιλιππινέζους να εργάζονται σε πλοία νηολογημένα στην ΕΕ.
Ανταποκρινόμενοι σε μια σύσταση του νέου προέδρου των Φιλιππίνων, Φέρντιναντ Μάρκος Τζούνιορ, οργανώσεις που εκπροσωπούν ναυτικούς, πλοιοκτήτες και άλλους ναυτιλιακούς εργοδότες, υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης με το Τμήμα Μεταναστών Εργαζομένων των Φιλιππίνων, για τη συγκρότηση της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής για τις Παγκόσμιες Ναυτιλιακές Υποθέσεις (IACGMA).
Ο σχηματισμός της επιτροπής έρχεται μετά από μία συνάντηση τον Δεκέμβριο, όπου οι ηγέτες του ναυτιλιακού κλάδου συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο της χώρας και συζήτησαν τη σύσταση του νέου συμβουλευτικού συμβουλίου. Η κυβέρνηση εργάζεται για να αντιμετωπίσει τις επικρίσεις, σχετικά με την εκπαίδευση και την έλλειψη ανταπόκρισης σε μακροχρόνια ζητήματα που εντοπίστηκαν σε ελέγχους προγραμμάτων κατάρτισης στις Φιλιππίνες.
Ο Πρόεδρος Mάρκος πρότεινε μια ομάδα που θα αποτελείται από εργοδότες, πλοιοκτήτες, συνδικάτα και τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) για την παροχή συμβουλών εμπειρογνωμόνων, για μεγάλα ναυτιλιακά ζητήματα που επηρεάζουν τους Φιλιππινέζους ναυτικούς.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας στη Θάλασσα (EMSA), δημοσίευσε μια έκθεση το 2022, ενημερώνοντας έναν κατάλογο με τις ελλείψεις που πιστεύει ότι υπάρχουν στην τρέχουσα εκπαίδευση των Φιλιππινέζων ναυτικών.
Ο EMSA επικαλείται ελλείψεις στα πρωτόκολλα εκπαίδευσης από το 2006, με την κυβέρνηση των Φιλιππίνων να υπόσχεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο EMSA διευκρίνισε ότι η εκπαίδευση και η πιστοποίηση από ιδρύματα ναυτικής εκπαίδευσης των Φιλιππίνων, υπολείπονταν των κατευθυντήριων γραμμών που ορίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Πρότυπα Εκπαίδευσης, Πιστοποίησης και Τήρησης Φυλακών για Ναυτικούς.
Εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρήσει, θα τεθεί σε ισχύ μια απαγόρευση που θα επηρεάσει μελλοντικές συμβάσεις και νέους ναυτικούς από τις Φιλιππίνες, να εργάζονται σε πλοία νηολογημένα στην ΕΕ.